וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש אש מדורה, תחתונים ואיכות סביבה

אייל דץ

11.5.2009 / 8:56

מתכננים לחגוג מסביב למדורה? מזג האוויר הערב צפוי להיות קריר. המשרד להגנת הסביבה פרסם הוראות כיצד לצמצם הנזק הסביבתי של המדורות

מזג האוויר קריר, זה מה שממתין למאות אלפי האנשים שיחגגו הערב (שני) את ל"ג בעומר. לתושבי הגולן והגליל כדי אף לשקול לכסות את הקרשים למדורה על מנת שלא ירטבו. גשם מקומי קל צפוי לפקוד את הצפון לקראת אחר הצהרים. הרוחות הערב יהיו מערביות עד צפון-מערביות כאשר מהירות הרוח המרבית תגיע ל-30 קמ"ש. הטמפרטורות הלילה בהר מירון, אליו צפויים להגיע כחצי מליון בני אדם, ינועו סביב 11 מעלות. בתל אביב הטמפרטורות בשעות הערב ינועו סביב 15 מעלות, בירושלים 12 מעלות, בחיפה 15 מעלות וובאר שבע 15 מעלות.

גם במכבי אש נערכים לחגיגות במירון. 14 רכבי כיבוי, 40 כבאים ו-2 מטוסי כיבוי בכוננות יאבטחו את חגיגות ל"ג בעומר במרחב הגליל והעליון. מתוכם, 21 כבאים ושבעה רכבי כיבוי יאבטחו את מתחם החגיגות במירון.

כך תפחיתו את זיהום המדורות

בתוך כך, במשרד להגנת הסביבה פרסמו היום הנחיות לצמצום הנזק הבריאותי והסביבתי שגורמות המדורות. בין היתר ממליצים במשרד לוותר על מדורות גדולות ולהסתפק במדורה קטנה וכן לא להשליך למדורה חומרי פלסטיק וניילונים מכיוון ששריפתם של חומרים אלו גורמים לפליטה של חומרים מסרטנים.

חומרים נוספים שאסור להשליך למדורה הם חלקי רהיטים העשויים מתחליפי עץ מלא כמו מלמין, M.D.F ופורמייקה, לוחות אסבסט ומוצרים המכילים אסבסט, ועצים צבועים בצבע או בלכה. בנוסף, ממליצים במשרד להגנת הסביבה לא לשבת קרוב למדורה ולא בכיוון שאליו פונה העשן, כדי להמנע משאיפה מיותרת של מזהמים, וכמובן לא לשכוח לנקות אחריכם לאחר סיום המדורה.

במשרד מציינים כי המדורות הרבות במהלך החג גורמות לעלייה חדה ברמות זיהום האוויר. תוצאה של תהליך השריפה שבו נפלטים לאוויר ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים, המסוכנים ביותר לבריאות האדם, וכמויות גדולות של פחמן דו חמצני, הגורם להתחממות כדור הארץ.

מחקרים מראים, כי ישנה עלייה במספר הפונים לחדר מיון בסמיכות להחמרה הזמנית באיכות האוויר עקב מדורות ל"ג בעומר. הריכוזים הגבוהים של חלקיקים נשימים וחלקיקי שריפה, גרמו לעלייה חדה בתחלואה של דרכי הנשימה בקרב חולי אסטמה וחולים במחלות כרוניות חסימתיות של דרכי הנשימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully