וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחלוקת על תקציב הביטחון עדיין עמוקה"

פנחס וולף

11.5.2009 / 0:29

פגישת ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ברק על תקציב הביטחון לשנתיים הקרובות הסתיימה ללא הסכמות. מקורבי ברק: "התקציב לא נותן מענה לאתגרי הביטחון של ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק דנו אמש (ראשון) פעם נוספת בתקציב הביטחון לשנים 2010-2009, אך לא הגיעו להסכמות. מלשכות שני האישים נמסר, כי קיימת מחלוקת עמוקה בין הצדדים וכי הפערים עדיין גדולים. לדברי גורמים בסביבת שר הביטחון, התקציב אינו נותן מענה לאתגרי הביטחון של מדינת ישראל.

ראש הממשלה נתניהו התייחס אתמול למאמצים לגיבוש "עסקת חבילה" במשק, שתאפשר לבטל חלק מהגזרות שמתכנו משרד האוצר. בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו, כי "אם נגיע לעסקת חבילה עם ההסתדרות והמעסיקים, רבים מהנושאים הבעיתיים בתקציב יירדו. לדבריו, "נעשה הכל כדי למנוע פגיעה בחלשים. אמרתי כבר שנבטל את הפגיעה בנכים, בקשישים ובניצולי השואה. אני מוסיף לכך שנבטל את המס ליום אשפוז". נתניהו הוסיף כי "בשעה שאנו מתמודדים עם המשבר הכלכלי העולמי ועם האתגרים שעומדים בפני ישראל, עלינו לאזן בין צרכי הכלכלה והביטחון".

המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח אזורי ולפיתוח הגליל והנגב, סילבן שלום, אמר עם כניסתו לישיבת הממשלה כי "צריך להפסיק את הוויכוח הציבורי על התקציב. כששר אחד אומר כך והשני - אחרת, הציבור תוהה למי להאמין. צריך לקבל החלטה מהותית על סדרי עדיפויות: האם להכביד את הנטל על השכבות החלשות או על השכבות החזקות".

במסגרת עסקת החבילה המתגבשת בין האוצר, ההסתדרות והתעשיינים, מסתמן כי ההסתדרות תסכים להקפאה חלקית של השכר במגזר הציבורי למשך שנתיים בתמורה להגדלת המסגרת התקציבית והסרתן של חלק גדול מן הגזרות הכלכליות. נציגי האוצר ימשיכו הבוקר בדיונים מרתוניים עם נציגי ההסתדרות כדי להגיע להסכם. במקביל, בהסתדרות דורשים מהאוצר לכלול בהצעת התקציב שורה של רפורמות בשוק העבודה, שיימנעו הלנת שכר ופגיעה בעובדי קבלן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully