וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל עצר שני מסתננים בגבול מצרים

רמי שני

10.5.2009 / 22:10

החיילים ירו לעבר השניים כשחצו את גבול ישראל-מצרים ופצעו אחד מהם באורח קל. ככל הנראה, הם עסקו בהברחות

אדם אחד נפצע אחר הצהרים (ראשון) מאש כוחות צה"ל וחברו נעצר, בשעה שניסו לחצות את הגבול בין ישראל למצרים. השניים התגלו על ידי כוחות צה"ל הפועלים באזור זה למניעת הברחות, כשהם נוסעים על גבי טרקטורונים. החיילים הפעילו נוהל מעצר חשוד, במהלכו ביצעו ירי מבוקר לעבר השניים. הפצוע הועבר במצב בינוני לטיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע, וחברו נעצר והועבר לחקירת גורמי הביטחון. מחקירת האירוע עולה שמדובר בתושבי מצרים. כמו כן נתפס רכב ישראלי, שנהגו היה ככל הנראה מעורב בסיוע לשניים. בכליהם של השניים, נמצא כסף מזומן ומכשירי טלפון סלולרים.

גורמי התיישבות אומרים, שתופעת המסתננים מסכנת את ההתיישבות לאורך הגבול וקיצוץ מרכיבי הביטחון בתקציב המדינה, עלול לפגוע בכך עוד יותר. "מדינת ישראל רוצה לחסל את תקציב מרכיבי הביטחון בקווי העימות. כדאי שגורמים עוינים ידעו זאת, ויוכלו לעשות ככל העולה על רוחם באזור זה". התמרמר ראש המועצה האזורית אשכול חיים ילין. "חייבים להבין, שחלק מהפעילות של רכזי הביטחון בישובים, נעשית כבר עתה על חשבון כספם האישי. דבר כזה לא יכול להיות", אמר.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה, שנעשים כל המאמצים שלא לפגוע בתקציב מרכיבים אלו. התקציב לכל מרכיבי הביטחון בישובי קו התפר, אמור להגיע לפיקוד העורף. בשנה האחרונה, נאלץ הפיקוד להוציא מתקציבו כסף לקווי העימות, על חשבון דברים אחרים ועתה נוצר גרעון. במשרד הביעו עם זאת תקווה, שהקיצוץ לא יפגע בסופו של דבר במרכיבי הביטחון החיוניים באזור הגבולות של ישראל בבקעה, ברצועת עזה ומצרים ובצפון הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully