וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פתרון שתי המדינות יעזור נגד אירן"

טלי גולדשטין

10.5.2009 / 21:31

לדברי היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ים ג'ונס, פתרון שתי המדינות עשוי לסייע בהסרת האיום האירני. "אנו מצפים לדיאלוג בונה וחיובי עם נתניהו"

"אנחנו מבינים את העיסוק של ישראל בסוגייה האירנית ואת תחושת האיום הקיומי שהיא יוצרת, אך יש כמה דברים שניתן לעשות כדי להסיר את האיום הזה ובהם גם עבודה מאומצת להשגת פתרון שתי המדינות". כך אמר הערב (ראשון) ג'ים ג'ונס, היועץ לביטחון לאומי של נשיא ארצות הברית ברק אובמה.

בראיון ראשון בתוכנית האקטואליה "השבוע" עם ג'ורג' סטפנופולוס, אמר ג'ונס כי "אנו מצפים לדיאלוג בונה וחיובי עם ידידינו בישראל כשראש הממשלה נתניהו יגיע לביקור בוושינגטון בשבוע הבא". לדבריו, הממשל האמריקאי מתכוון להפעיל לחץ על נתניהו לקבל את פתרון שתי המדינות. "נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת להבטיח שביטחון ישראל לא ייפגע ובמקביל, שסוגיית ריבוניות הפלסטינים תקבל מקום שלך כבוד בדיונים. אנו נמצאים בשלב המאפשר התקדמות בסוגית המזרח התיכון. המנהיגות האמריקאית והמעורבות האמריקאית נדרשות ונשעה כל שביכולתנו כדי לעודד פתרון לבעיה ארוכת השנים".

אוסמה בן לאדן חי או מת?

היועץ לביטחון לאומי הודה גם כי אין ראיות חותכות לגבי השאלה האם אוסמה בן לאדן עדיין בחיים. "המידע המודיעיני הקיים בידינו אינו חד משמעי", אמר ג'ונס.

"אנו ממתינים לראות כמה זמן יעבור לפני שבן לאדן יצא בהצהרה חדשה, סרטון וידאו ואז נשפוט. האמת היא, אני חושב שאיש אינו יודע בוודאות האם הוא חי או מת", הוסיף ג'ונס בראיון לרשת ABC.

במקרה שבן לאדן נמצא בין החיים, הסברה הרווחת היא כי הוא מסתתר באזור ההררי בין אפגניסטן לפקיסטן. בשבוע שעבר אמר נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי במהלך ביקורו בבית הלבן כי הוא סבור שבן לאדן עדיין חי. נשיא פקיסטן, אסיף עלי זרדרי, שהשתתף אף הוא בפסגה המשולשת בוושינגטון, אמר כי לדעתו בן לאדן מת.

אסיף עלי זרדרי אמר באפריל כי מקום הימצאו של בן לאדן, נותר בגדר חידה ויש חשד שהוא בכלל מת. במסיבת עיתונאים שקיים אמר זרדרי כי גורמים אמריקאים רשמיים אמרו לו שלא מצאו שום עקבות לבן לאדן, למרות שהם בדרך כלל אומרים כי סביר להניח שהוא נמצא בפקיסטן. זרדרי הוסיף כי שירותי המודיעין של ארצו אינם יודעים יותר מעמיתיהם האמריקאים.

על אף דבריו של זרדרי, במרץ שידרה רשת אל גז'ירה הקלטה שבה נשמע קולו של הדובר כקולו של בן לאדן. כמו כן, הודיע המפקד הצבאי והפוליטי העליון של הטליבאן באפגניסטן, סראג' א-דין חקאני, כי "מנהיג אל קאעדה אוסאמה בן לאדן חי וקיים והוא אף מפקד על המערכה נגד ארצות הברית ובנות בריתה באזור אפגניסטן".

ג'ונס נשאל לגבי קלטות האודיו של בן לאדן שפורסמו בינואר ובמרץ השנה והמודיעין האמריקאי אמר כי הן אותנטיות. "נכון למרץ, חשבנו שהן אותנטיות. אין בידינו מידע אמין הקובע שסברה זו אינה נכונה. אני חושב שנמשיך לעקוב אחר המצב ונראה מה ילד יום", ענה. "תחושת הבטן שלי היא שהייתי יודע אם הוא היה מת", הוסיף.

לדברי ג'ונס, מותו של בן לאדן יהווה מכה סמלית רצינית מאד בעבור ארגון אל קאעדה. "אני חושב שזה ישנה את המצב מבחינה סמלית. עם זה, ברור לכול שהתנועה חזקה ומיומנת בהחלפת מנהיגיה במהירות גדולה כך שלא נצליח ללכוד אותם", אמר ג'ונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully