וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב נחקרו חשודים בהתנגדות לאפיפיור

איילה חננאל וניר יהב

10.5.2009 / 19:51

שני צעירים תושבי נצרת עוכבו לחקירה בחשד שהתכוונו לחלק כרוזים בגנות בנדיקטוס ה-16. המשטרה מסרבת לפרט לגבי תוכנם

שני צעירים ערבים תושבי נצרת עוכבו היום (ראשון) לחקירה, בחשד שהיה בכוונתם לתלות בעיר כרוזים בגנות ביקורו של האפיפיור בנדיקטוס ה-16 בארץ. השניים, בני 27 ו-30, עוכבו לחקירה במשטרה עוד בטרם נתלו הכרוזים, עליהם חתום ארגון איסלמי מקומי. מהמשטרה נמסר כי ככל הנראה הארגון אינו קשור לפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, שהודיעה בעבר על כוונתה להחרים את הביקור. במשטרת מרחב העמקים סירבו לפרט לגבי תוכן הכרוז ומסרו: "אנו נפעל בתקיפות כנגד כל ניסיון לעורר פרובוקציה או לשבש את מהלכו התקין של הביקור".

אתמול עוכבו לחקירה בירושלים שני צעירים ערבים תושבי הצפון, בחשד שתכננו לחלק כרוזים נגד ביקור האפיפיור. השניים נתפסו בשער המג'לס ושער מוכרי הכותנה בעיר העתיקה כשברשותם כמה מאות כרוזים כתובים אנגלית וערבית שקוראים להחרמת הביקור. לא ידוע האם השניים משתייכים לארגון כלשהו.

לפני כחודש הודיע הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית כי הוא מתכוון להחרים את ביקורו של האפיפיור בישראל. בהודעה שפרסם נכתב כי למרות הכבוד ההדדי ושיתוף הפעולה השוררים בין התנועה לבין הציבור הנוצרי, החליט הפלג הצפוני להחרים את האפיפיור באופן אישי "משום שפגע במוחמד הנביא". התנועה הודיעה כי היא מסתייגת במיוחד מביקורו של האפיפיור במסגד אל-אקצא המבורך". ההודעה הסתיימה בתהייה "האם האפיפיור, המבין את רגשותיהם של היהודים בנוגע לשואה, יקדיש לשואת עזה, שהיא שואת המאה ה-21, שעה או שעה וחצי מתוך ביקורו או שמא הוא ייכנע לאיומים ולתכתיבים הישראליים?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully