וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטת העינויים החביבה על ה-CIA: מניעת שינה

טלי גולדשטין

10.5.2009 / 18:51

חשיפת העינויים תחת ממשל בוש ממשיכה: ממזכרים של משרד המשפטים עולה כי ה-CIA מנע שינה מאסירים במשך 11 ימים רצופים

יותר מ-25 מהאסירים שעצר ה-CIA תחת כהונת נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש בחשד לפעילות טרור עברו עינויים. העינוי העיקרי היה מניעת שינה במשך 11 ימים ברציפות. כך דיווח היום (ראשון) העיתון "לוס אנג'לס טיימס". העיתון ציטט מזכר שפורסם לציבור על ידי משרד המשפטים האמריקאי.

מניעת שינה היא אחת משיטות העינויים החביבות על ה-CIA והיא נתפסת כיעילה יותר מאשר שימוש באלימות. מטרתה לשבור את רוח האסירים. ה-CIA מעדיף את מניעת השינה מאחר שזו שיטת עינויים שאינה מותירה ראיות פיזיות על גוף האסיר.

כיום, תחת ממשל ברק אובמה,שיטה זו הוצאה מהחוק במסגרת האיסור הכללי על שיטות עינויים אגרסיביות, שנכנס לתוקפו בינואר. עם זאת, מהמסמכים שפרסם משרד המשפטים עולה כי מניעת שינה, הכוללת העמדת חשודים במשך ימים על גבי ימים כשהם לבושים רק בחיתול וכבולים לרצפה, היא נוראית יותר מכפי שחשבו.

לפי המסמכים, צוותי רפואה היו צריכים לנכוח במקום כדי למנוע את פציעת האסירים. עם זה, מדו"ח של הצלב האדום מ-2007 עולה כי על קרסולי ופרקי הידיים של האסירים היו צלקות רבות מהשלשלאות להן נכבלו. כשהאסירים לא יכלו לעמוד יותר, הם קיבלו אישור לשכב על רצפת התא בצורה שאינה מאפשרת כל תזוזה. "תנוחה זו אמורה למנוע מהאסירים להירדם אפילו לרגע", נכתב בדו"ח. עוד עולה מהדו"ח כי האסירים עונו על ידי השמעת מוזיקה רועשת מאוד ורעש חוזר ונשנה.

במזכרי משרד המשפטים מתוארת שיטת מניעת השינה כפחות חמורה משיטות העינויים האחרות, כששיטת הווטרבורדינג היא הידועה ביותר לשמצה. במסמכי משרד המשפטים האמריקאי נטען כי מניעת שינה אינה גורמת נזק לאסיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully