וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בראש ועדה לשיפור מצב הפלסטינים

פנחס וולף

10.5.2009 / 16:50

רה"מ הודיע בישיבת הממשלה שיעמוד בראש ועדה שתבחן את שינוי מצבם הכלכלי של הפלסטינים ביו"ש. "להסיר הבירוקרטיה בינינו"

הממשלה החליטה היום (ראשון) להקים ועדת שרים שתבחן דרכים לשיפור מצבם של התושבים הפלסטינים ביהודה ושומרון. הוועדה אמורה בין היתר לטפל בפיתוח ובשיפור פרויקטים לשיתוף פעולה כלכלי. ראש הממשלה בנימין נתניהו יעמוד בראשות הוועדה ויהיו חברים בה גם השרים סילבן שלום, אהוד ברק, אביגדור ליברמן, אלי ישי, יובל שטייניץ, משה יעלון ודן מרידור.

נתניהו הורה לכנס את הוועדה פעם בשבועיים ולקדם את ענייניה בצורה יעילה ופרקטית. לדבריו, "אנחנו מחויבים בשינוי מצבם הכלכלי של התושבים הפלסטינים ביהודה ושומרון. אנחנו מחפשים דרכים לעשות שני דברים: להסיר מחסומים בירוקרטיים שאינם בהכרח קשורים לביטחון ולקדם מיזמים כלכליים".

נתניהו הוסיף: "אינני מאמין שיש ממשלה שתסכן את ביטחון אזרחי ישראל כדי להקל על הכלכלה הפלסטינית, אבל לפי התרשמותי יש גם בירוקרטיה ביחסינו עם הפלסטינים, אגב, כמו שיש בירוקרטיה ביחסים שלנו עם עצמנו. זה לא רק עניין של תנועה, אלא זה עניין של אישורים".

בנוגע לקידום מיזמים כלכליים אמר נתניהו: "אנחנו מבקשים לעשות זאת בשיתוף פעולה עם הפלסטינים, אבל לא רק איתם, אלא גם עם העולם הערבי ומחוצה לו. הדבר הזה הוא לא תחליף למהלכים מדיניים, אבל הוא בהחלט יכול לסייע להם. אני חושב שאנחנו חייבים לעשות מאמץ גדול מאוד בכפוף לאילוצים הביטחוניים שלנו, להקל ולבלום. אנחנו מתכוונים לזה ברצינות. אם תהיה נכונות מהצד הפלסטיני נלך מהר מאוד, הרבה יותר ממה שחושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully