וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשופים בצריח: תקלה באתר מידע אישי צה"לי

יהושע בריינר

10.5.2009 / 17:20

דווקא בצה"ל, בו מודגשת חשיבות ביטחון המידע, נחשפו מועמדים לשירות לפרטיהם של מועמדים אחרים. צה"ל: "מדובר בתקלה"

בצה"ל מדגישים בשנים האחרונות את חשיבות ביטחון המידע, אך נראה שהמפקד הולך יחף: חיילים המיועדים להתגייס גילו הבוקר (ראשון) להפתעתם, כי האתר, בו מופיעים פרטיהם האישיים והמיונים אליהם הם מזומנים, מאפשר גישה חופשית לנתוניהם. כך, במקום לראות את פרטיהם האישיים, הם נחשפו לפרטים של מועמדים אחרים. האתר, "עולים על מדים", השייך לאגף כוח אדם בצה"ל, נחנך לפני מספר שנים ומאז הוא משמש את המועמדים לשירות ביטחוני (מלש"בים) ככלי עזר לבדיקת התקדמותם בדרך ליחידות השונות. דרך האתר ממלאים החיילים את רשימת עדיפויותיהם (המנילה) ומקבלים זימונים למיוני היחידות.

רז, מלש"ב שאמור להתגייס בשנה הבאה, הופתע הבוקר לגלות את פרטיו של חייל אחר. "ראיתי בדיוק מה מצבו הבריאותי ולאן הוא מועמד. אם נחשף אתר כזה, עם פרטים אישיים ואינטימיים, אז עצוב לחשוב שזה הגוף הדורש מאחרים לגלות רגישות בביטחון המידע. זה מביך לחשוב שאדם שאני לא מכיר נכנס לפרטים האישיים שלי".

מדובר צה"ל נמסר כי "מדובר בתקלה ראשונה מסוגה שבגינה הוחלט להפסיק זמנית את הפעילות באתר. התקלה תיבחן ולאחר שיובהרו נסיבותיה יבוצעו הצעדים הנדרשים למניעת הישנות תקלות מסוג זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully