וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללכת על הביוב

אייל דץ

10.5.2009 / 15:40

מי הירדן הקדושים בעיני הנוצרים, מזוהמים כמו רוב הנחלים בארץ והנזק מגיע עד לים המלח. עמותת 'צלול' פונה לאפיפיור לעזרה

צליינים רבים שעולים לרגל לנהר הירדן נוהגים לטבול במי הנהר הקדושים עבורם. חלקם לא מסתפק בכך ואף דואג לרכוש בקבוקונים קטנים המכילים את מי הנהר, מזכרת לקחת הביתה. מחיר כל בקבוקון שישה דולר. מדובר אמנם בחישוב גס, אך תכפילו את מחיר הבקבוקון במאות אלפי המאמינים שפוקדים את הנהר כל שנה ותקבלו תעשייה כלכלית משגשגת. אם רק היו בודקים אותם מאמינים היו מגלים כי לא במים קדושים מדובר אלא במי ביוב. התערבותו של האדם הפכה אפילו את הנהר בעל הערך ההיסטורי העצום לעוד אתר זיהום ארצישראלי, אחד מיני רבים.

ההידרדרות במצבו של נהר הירדן החלה ב-1964 כאשר הוקם המוביל הארצי. הזרמת מי הכנרת לירדן הופסקה ואת המים הנקיים החליפו מי ביוב ומי ניקוז חקלאיים המלאים בחומרי הדברה וכימיקלים המוזרמים אליו מיישובים סמוכים. מצבו של הנהר משפיע כמובן גם על ים המלח. עצירת הזרימה בירדן הביאה לירידה במפלס ים המלח ולתופעות המאיימות של בולענים

לרגל ביקורו של האפיפיור בנדיקטוס ה-16 בארצנו, החליטה עמותת צלול לנסות לגייסו למאבק למען הצלת נהר הירדן. בשבוע שעבר היא שיגרה לארמונו מכתב שבו היא מציינת את מצבו הקשה של הנהר ומבקשת ממנו לפעול במהלך ביקורו בארץ "למען שיקום נחל הירדן והשבת מימיו הנקיים ותפארתו התנ"כית לקדמותה".

בצלול לא מסתפקים באפיפיור. בנוסף למכתב, העלתה עמותת 'צלול' לאוויר אתר אינטרנט חדש אשר נועד לגיוס תמיכה בינלאומית רחבה לנושא נהר הירדן. באתר אף מופיעה האפשרות לחתום על המכתב שנשלח לאפיפיור, חתימה על עצומה, וצפייה בסרטון המתאר את ההידרדרות העצובה של נהר הירדן. זהירות- הצפייה בסרטון עלולה לגרום לכם לאבד את האמונה. לא באלוהים, באדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully