וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוד נקדי הדור הבא

ענת קם

10.5.2009 / 13:04

25 הסעיפים בקוד האתי החדש של רשות השידור, שניסחה ועדה ברשות עו"ד יובל קרניאל, יובאו בשבועות הקרובים לאישור הועד המנהל של הרשות

ועדת האתיקה של רשות השידור אישרה ביום חמישי שעבר את הקוד האתי החדש של הרשות, אותו החלה לנסח לפני למעלה משנה וחצי. הועדה, בראשות עורך הדין ד"ר יובל קרניאל, אישרה את הצעתה לקוד החדש, בן 25 סעיפים, שעתיד להחליף את "קוד נקדי" הוותיק. בשבועות הקרובים יתקיים דיון ציבורי במסמך, שיועבר לעיון מומחים וגופים בעלי עניין לקראת הבאתו לאישור הוועד המנהל ומליאת הרשות. הקוד החדש כולל גם התייחסות לפעילות האינטרנט של הרשות, תחום שמסיבות ברורות לא הופיע במסמך נקדי, שחובר על ידי עיתונאי קול ישראל נקדימון רוגל בשנת 1972 והיה הבסיס האתי לפעילות הרשות עד היום.

ועדת האתיקה של רשות השידור מונתה ביוני 2007 על ידי מליאת הרשות כדי לנסח את הקוד האתי החדש. בראש הועדה עומד עורך הדין ד"ר יובל קרניאל, קרניאל מרצה לאתיקה בחוג לתקשורת של המרכז הבינתחומי בהרצליה, שכיהן בעבר כיועץ המשפטי של הרשות השנייה ומועצת העיתונות והיה ממנסחי הקודים האתיים שלהן.

25 הסעיפים של המסמך החדש הם חופש ביטוי וזכות הציבור לדעת, חיסיון, ניגוד עניינים: אינטרסים ועיסוקים נוספים, ניגוד עניינים: שימוש לרעה, אובייקטיביות, איזון, דיוק ואמינות, זכות תגובה, הגינות, השם הטוב והפרטיות, קטינים וילדים, אמצעים פסולים, חולים ונפגעים, משפט, שוויון ואיסור אפליה, אלימות וסבל, אסונות וטרור, הצלת חיים, לוויות, הטעם הטוב, פרסום סמוי, תחרויות ומשדרי פרסים, תקשורת מקוונת ואינטראקטיבית, תיקון טעויות והתנצלות והתייעצות, בירור ופרשנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully