וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה ברשויות המקומיות ביום רביעי

נעמה טלמור

10.5.2009 / 12:48

המחאה נגד התקציב מתרחבת: ביום רביעי ישבתו הרשויות המקומיות למשך שעתיים. לא יתקיימו לימודים בבתי הספר וגני הילדים יהיו סגורים. הבוקר הושבתו הלימודים באוניברסיטת ת”א למשך שעה

נעם כהן

(צילום:נעם כהן , עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מרכז השלטון המקומי הודיע היום (ראשון) כי ביום רביעי, בין השעות 8:00 ל-10:00 בבוקר, הוא יקיים שביתה כללית במחאה על הקיצוצים הנכללים בהצעת התקציב של משרד האוצר. במסגרת השביתה, לא יתקיימו לימודים בבתי הספר, גני הילדים ומשרדי הרשויות יהיו סגורים ועובדי התברואה לא יאספו אשפה. יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מעלות תרשיחא שלמה בוחבוט אמר כי "זוהי רק ההתחלה של המאבק. השביתה היא צעד ראשון במחאה על הקיצוץ".

מחאה נגד התקציב גם באוניברסיטה

בתוך כך, מאות סטודנטים וחברי הסגל הבכיר, הזוטר והמינהלי של אוניברסיטת תל אביב הפגינו קיימו השביתו היום למשך שעה את הלימודים באוניברסיטה. זאת במחאה על הקיצוצים המתוכננים במערכת ההשכלה הגבוהה בכלל ועל מצבה הכלכלי ההקשה של אוניברסיטת תל אביב בפרט.

בזמן השבתת המחאה, קיימו הסטודנטים וחברי הסגל הפגנה, בה מחו, בין השאר, נגד הכוונה לסגור את בית הספר לרפואת שיניים ואת המכינה האקדמית, נגד הכוונה לפטר מאות עובדי קבלן, וכן נגד הפיטורים החד צדדיים של בודקי התרגילים בפקולטה למדעים מדויקים.

רן ליבנה, נציג אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, אמר כי "ההפגה הזו היא עוד אבן דרך במאבק שלנו נגד הפרטת מערכת ההשכלה הגבוהה. אנחנו מבקשים נגישות ואיכות, ופונים לראש הממשלה, שר האוצר ושר החינוך ואומרים להם: השכלה ציבורית היא לא פריבילגיה, היא מפתח לחברה תקינה. כשאנחנו אומרים 'בלי השכלה, אין מדינה', זו לא סתם סיסמה".

"אנחנו קוראים לממשלה לאמץ מדיניות חדשה ולהחזיר את התקציבים לפני שיהיה מאוחר מדי, אמר דני שפרוך, יו"ר ארגון הסגל הזוטר באוניברסיטה. "לא כל דבר נמדד בשיקולים תקציביים לתווך קצר", הוסיף.

נועם בר לוי, דובר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, אמר: "אנחנו מזהירים עכשיו שני אנשים במיוחד: את ליאורה מרידור, יו"ר הועד המנהל של אוניברסיטה, ואת יובל שטייניץ, שר האוצר. אתם יודעים למה אנחנו מסוגלים, אל תתעסקו איתנו! אנחנו לא רוצים להחריף את צעדי המחאה, אך הם יוחרפו אם לא תהיה ברירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully