וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקי גזע בקרית ארבע? לא קונים מערבים

יהושע בריינר

10.5.2009 / 10:38

על פי ההחלטה שעברה במועצה המקומית, לא תבוצע רכישה של ציוד או מזון מהשכנים הערבים. שלום עכשיו:" הנחיה גזענית ומקוממת"

מועצת קרית ארבע העבירה החלטה, שאוסרת על קנייה של ציוד או מזון מערביי חברון. ההחלטה שעברה בשבוע שעבר ברוב של קול אחד, התקבלה בעקבות דרישת חברי האופוזיציה להפסיק ביצוע קניות מרוכזות על ידי נציגי המועצה משכני המתנחלים בחברון.

על מנת להימנע מסיבוכים משפטיים, הוחלט כי נוסח ההחלטה המדויק יהיה לאסור קנייה ממי שמוגדר אויב. לדברי יוזמי ההחלטה, המטרה היא לגרום להעביר מסר גם לתושבי קרית ארבע וחברון, להפסיק את קניותיהם מהפלסטינים באזור, כולל מניעת רכש על ידי המועצה בשעת חירום.

בעקבות ההחלטה צפוי ראש מועצת קרית ארבע, מלאכי לוינגר, להוציא הנחייה למחלקות העירייה לפעול בהתאם. "למה שאנחנו נפרנס את האויב?", אמר ישראל ברמסון, ראש סיעת "קריה נאמנה", שהוביל את ההחלטה. "אין לנו בעיה עם ערבים שמצהירים נאמנות למדינה, אך רובם המכריע אינו כזה ולכן אין שום סיבה שנקנה מהם".

ברמסון הוסיף כי "היום מועצת חברון הערבית, מאויישת ברובה על ידי אנשי חמאס שמייצגים את התושבים ואני לא חושב שמישהו מאיתנו היה קונה דבר מה מהתומכים של חמאס או מהחוטפים של גלעד שליט. לא צריך שמישהו ילבש חולצה שכתוב עליה 'אויב' כדי להבין שהוא פועל נגד מדינת ישראל". ברמסון ציין כי בכוונתו להעביר הצעה נוספת, שתמנע העסקת ערבים על ידי המועצה המקומית.

בתגובה להחלטה, אמר מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר כי "מתחת לתדמית של עולם ערכים יהודי ומוסרי, מסתתר אצל קיצוני המתנחלים תיאוריה קיצונית אשר רואה את הערבים כגזע נחות. ההנחייה לא לקנות מערביי חברון, היא הנחייה גזענית שצריכם לקומם כל יהודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully