וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד רוצה להוציא את סוריה מציר הרשע

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.5.2009 / 10:05

מאמר מערכת בעיתון סורי הביע פליאה על החלטתו של אובמה לחדש את הסנקציות על המדינה. "מקווה שארה"ב לא תיכנע לישראל"

הנהגת סוריה טרם הגיבה באופן רשמי להחלטתה של ארצות הברית לחדש את העיצומים נגד סוריה אולם העיתון הממסדי "תישרין", המייצג את עמדת המשטר הסורי, הביע תקווה כי ממשל אובמה יחזור בו מצעד זה. מאמר מערכת שפורסם הבוקר (ראשון) בעיתון מביע פליאה על צעד זה, אשר בא בסתירה לדבריו של אובמה בעד שקיפות ובעד שינוי מדיניותו של ג'ורג' בוש.

"לממשל של בוש היו שפע של מבוכות וטעויות, ביניהן כיבוש עירק, הריגתם של מאות אלפי עירקים, הרס תשתית המדינה העירקית, הענקת סיוע צבאי ופוליטי לישראל במהלך מלחמתה בלבנון בקיץ 2006 ומתן סיוע למתקפה הישראלית האחרונה בעזה. מנקודת מבט זו ניתן לומר כי מדיניות הבידוד, המצור והסנקציות שהוביל ממשל בוש כלפי מדינות רבות הכניס את ארה"ב למבוי סתום שקשה לצאת ממנו", נכתב.

כותב המאמר מציין כי לאור התנהלותו של ממשל בוש, ניתן היה להעריך כי ממשל אובמה, שהבטיח לפתוח דף חדש, יפעל אחרת: "שינוי המדיניות האמריקאי היה מובן - מטרתו הייתה להפסיק לנקוט במדיניות האווילית ולהחליפה בנאום הפתיחות, הדיאלוג והדו-שיח באמצעות שקיפות". לדבריו, "סוריה מקווה שהממשל האמריקאי לא ייכנע ללחצים הישראליים או למחשבות העבר הכוזבות".

מחלקת המדינה האמריקאית הודיעה ביום שישי כי הממשל האמריקאי חידש את העיצומים נגד סוריה. דובר המחלקה, רוברט ווד, אמר בתדרוך לעיתונאים, כי הנשיא ברק אובמה חתם על צו לחידוש העיצומים, שהיו אמורים לפוג ביום ראשון הקרוב, למשך שנה נוספת, בשל "דאגה חמורה" מפעולותיה של סוריה. "הממשל מצפה", הוסיף, "לצעדים מעשיים של דמשק כדי להתקדם בכיוון אחר". העיצומים נגד סוריה כוללים, בין השאר, הגבלת ייצוא לתחומה והקפאת נכסיה בשטחי ארה"ב.

השבוע ביקרו בדמשק שני פקידים בכירים בממשל האמריקאי: ג'פרי פלטמן, ראש אגף המזרח התיכון במחלקת המדינה, ודניאל שפירו, הממונה על המזה"ת במועצה לביטחון לאומי. השניים, שביקרו בבירת הסורית בפעם השנייה מאז נכנס אובמה לבית הלבן, אמרו בתום פגישה עם שר החוץ הסורי וואליד מועלם, כי ארה"ב מחויבת להסכם שלום בין סוריה לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully