וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צריך להחליט אם לפגוע בחלשים או בעשירים"

10.5.2009 / 9:03

בעוד נציגי האוצר, התעשיינים וההסתדרות ממשיכים במגעים לגיבוש עסקת חבילה במשק, התכנסו שרי הממשלה לדון בתקציב המדינה. סילבן שלום: "צריך להחליט על סדרי עדיפויות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

שרי הממשלה התכנסו הבוקר (ראשון) לדון בתקציב מדינה על רקע מגעים מרתוניים בין האוצר להסתדרות לגיבוש עסקת חבילה במשק. בפתח הישיבה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "אם נגיע לעסקת חבילה עם ההסתדרות והמעסיקים, רבים מהנושאים הבעיתיים בתקציב יירדו. לדבריו, "נעשה הכל כדי למנוע פגיעה בחלשים. אמרתי כבר שנבטל את הפגיעה בנכים, בקשישים ובניצולי השואה. אני מוסיף לכך שנבטל את המס ליום אשפוז". נתניהו הוסיף כי "בשעה שאנו מתמודדים עם המשבר הכלכלי העולמי ועם האתגרים שעומדים בפני ישראל, עלינו לאזן בין צרכי הכלכלה והביטחון".

המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח אזורי ולפיתוח הגליל והנגב, סילבן שלום, אמר עם כניסתו לישיבת הממשלה כי "צריך להפסיק את הוויכוח הציבורי על התקציב. כששר אחד אומר כך והשני - אחרת, הציבור תוהה למי להאמין. צריך לקבל החלטה מהותית על סדרי עדיפויות: האם להכביד את הנטל על השכבות החלשות או על השכבות החזקות".

במסגרת עסקת החבילה המתגבשת בין האוצר, ההסתדרות והתעשיינים, מסתמן כי ההסתדרות תסכים להקפאה חלקית של השכר במגזר הציבורי למשך שנתיים בתמורה להגדלת המסגרת התקציבית והסרתן של חלק גדול מן הגזרות הכלכליות. נציגי האוצר ימשיכו הבוקר בדיונים מרתוניים עם נציגי ההסתדרות כדי להגיע להסכם. במקביל, בהסתדרות דורשים מהאוצר לכלול בהצעת התקציב שורה של רפורמות בשוק העבודה, שיימנעו הלנת שכר ופגיעה בעובדי קבלן.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר עם כניסתו לישיבת הממשלה כי הוא "מקווה שהגזירות הכלכליות הן ספינים ועזים. אם כך, אני יכול להציע גם עז משלי: גביית שקל עבור מעבר במעבר חצייה. נראה אלו מהגזירות יישארו עד הסוף. לא נראה לי שכולם יישארו". בתשובה לשאלה האם הוא צופה שיהיה משבר קואליציוני, אמר ליצמן: "אנחנו לא מאיימים במשבר. אם צריך, פשוט נעשה את זה. הנושאים ביטחוניים חשובים, אבל הנושאים החברתיים חשובים לא פחות".

"מחויבים למי שתרמו למדינה"

הלילה דנו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ בתקציב הביטחון עם שר הביטחון אהוד ברק וראשי מערכת הביטחון. על פי דיווחים, הפגישה היתה קשה ונרשמו בה מחלוקות רבות בין הצדדים.

"ישבנו עד שלוש לפנות בוקר על נושא התקציב", תיאר ברק את הפגישה, עם כניסתו הבוקר לישיבת הממשלה. "המחלוקות נוגעות בנושאים מהותיים הקשורים לביטחונה של ישראל ולרקמה החברתית של המדינה. אין מנוס אלא להרחיב את התקציב כדי לסייע לשני הצדדים. אם לא נדע לעשות את זה, אנחנו בדרך למשבר פוליטי עמוק".

אמש, בטרם נכנס לפגישה עם נתניהו ושטייניץ, הדגיש ברק כי הוא מתנגד לכל פגיעה בהטבות לעבודות מועדפות לחיילים משוחררים ופגיעה בקרן לחיילים משוחררים. "זו מחויבותנו כחברה למי שתורמים את מיטב שנותיהם לביטחון מדינת ישראל", אמר ברק.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"אוסף הזוי של גזירות"

בשבוע החולף הוטחה ביקורת קשה מימין ומשמאל כלפי ראש הממשלה ושר האוצר על הקיצוצים בתקציב המוצע לשנת 2009-2010. ברק אמר כי במידה שלא יוכנסו שינויים לתקציב הביטחון, יווצר "משבר פוליטי עמוק". חבר הכנסת עמיר פרץ אמר בישיבת מפלגת העבודה כי מפלגתו "לא תיתן את ידה לתרגילי האוצר שפועל בצורה מרושעת".

שר הרווחה יצחק הרצוג תקף גם הוא בחריפות את הגזרות הכלכליות. לדבריו, "מדובר באוסף הזוי של גזרות. אין גבול לציניות. ראש הממשלה יצטרך להכריע אם הוא נכנס למשבר פוליטי או מוצא פיתרון להרחבת התקציב. העיגון למשא ומתן עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני, הוא קריטי להשגת הפתרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully