וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קראו להחרמת ביקור האפיפיור ועוכבו לחקירה

איילה חננאל, ניר יהב ופנחס וולף

9.5.2009 / 19:23

שני ערבים תושבי הצפון חשודים שהתכוונו לחלק מאות עלונים המגנים את ביקור הכס הקדוש בישראל. הם נתפסו בעיר העתיקה בירושלים

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: רן צימט)

שני ערבים ישראלים תושבי צפון הארץ עוכבו לחקירה היום (שבת) בחשד שהתכוונו לחלק כרוזים המגנים את ביקור האפיפיור בנדיקטוס ה-16 בישראל. השניים נתפסו בשער המג'לס ושער מוכרי הכותנה בעיר העתיקה כשברשותם כמה מאות כרוזים כתובים אנגלית וערבית שקוראים להחרמת ביקור האפיפיור. לא ידוע האם השניים משתייכים לארגון כלשהו.

לפני כחודש הודיע הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית כי הוא מתכוון להחרים את ביקורו של האפיפיור בישראל. בהודעה שפרסם נכתב כי למרות הכבוד ההדדי ושיתוף הפעולה השוררים בין התנועה לבין הציבור הנוצרי, החליט הפלג הצפוני להחרים את האפיפיור באופן אישי "משום שפגע במוחמד הנביא". התנועה הודיעה כי היא מסתייגת במיוחד מביקורו של האפיפיור במסגד אל-אקצא המבורך". ההודעה הסתיימה בתהייה "האם האפיפיור, המבין את רגשותיהם של היהודים בנוגע לשואה, יקדיש לשואת עזה, שהיא שואת המאה ה-21, שעה או שעה וחצי מתוך ביקורו או שמא הוא ייכנע לאיומים ולתכתיבים הישראליים?".

ואילו האפיפיור, שביקר היום בירדן, הפציר בנוצרים ובמוסלמים להגן על שתי הדתות מפני מניפולציות פוליטיות. "כולי אמונה שנוצרים ומוסלמים יכולים לשתף פעולה, בפרט לאור התרומות ההדדיות שלנו ללמידה ולהשכלה", אמר האפיפיור לדיפלומטים מנהיגים מוסלמים בעת ביקורו במסגד על שם המלך חוסיין שבעמאן.

"אני נגד חלוקת הכרוזים, אבל יש לה זכות לקרות", אמר הערב (שבת) ח"כ טאלב א-סנע (רע"ם-תע"ל) בתגובה לאירוע. א-סנע אמר לוואלה! חדשות: "הביקור חשוב משום שלאפיפיור יש מעמד לא בגלל הכוח הצבאי שעומד לרשותו אלא בגלל העוצמה המוסרית. לדעתי, יש לדתות כוח לגרום לקירוב לבבות ולפיוס. הביקור הוא הזדמנות לנצל את מעמדו להפנות את הזרקורים למציאות הקשה באזור הקדוש ביותר שסובל מלחמות עשרות שנים. אבל אם יש שחושבים אחרת, זו זכותם. למרות שעמדת הרוב אוהדת את הביקור, אסור שתהיה סתימת פיות למחאה לגיטימית, ובלבד שתהיה מכובדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully