וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נוצרים ומוסלמים צריכים לשתף פעולה"

9.5.2009 / 16:24

לאחר שהצהיר על קשר בלתי ניתן לניתוק עם העם היהודי, קרא האפיפיור לנוצרים ומוסלמים להתאחד נגד מניפולציות פוליטיות של הדת

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 הפציר היום (שבת) בנוצרים ובמוסלמים להגן על שתי הדתות מפני מניפולציות פוליטיות. "כולי אמונה שנוצרים ומוסלמים יכולים לשתף פעולה, בפרט לאור התרומות ההדדיות שלנו ללמידה ולהשכלה", אמר האפיפיור למנהיגים אסלאמים ודיפלומטים בעת ביקורו במסגד על שם המלך חוסיין שבעמאן.

בדברים שנשא במסגד, אמר בנדיקטוס כי בעוד איש אינו יכול להכחיש את ההיסטוריה הארוכה של מתיחויות ופילוגים, נוצרים ומוסלמים צריכים למנוע "כל מניפולציה של הדת, שנעשית לעיתים לתכליות פוליטיות". "זהו הקטליזאטור האמיתי למתח ופילוג - ולעיתים אף לאלימות – בחברה", הוסיף.

ביקורו של בנדיקטוס בירדן מלווה במתיחות רבה על רקע נאום שנשא בשנת 2006 ושפורש כפוגע באסלאם. במהלך הביקור במסגד, הזכיר הנסיך ר'זי בן מוחמד בן טלאל את הנאום באומרו שמוסלמים רבים מסביב לעולם חשו בעקבותיו פגועים לאחר שבנדיקטוס ציטט קיסר ביזנטי שאמר שהאסלאם הוא בלתי רציונלי ואלים. עם זאת, ר'זי הוסיף ואמר כי העולם המוסלמי מעריך את הבהרותיו של האפיפיור בנושא, לפיהן לא הביע את דעתו האישית אלא רק ציטט מן ההיסטוריה. ר'זי, בן דודו של מלך ירדן עבדאללה ובכיר בארגון "המילה המשותפת" הקורא לדיאלוג בין מוסלמים לנוצרים, הוסיף ושיבח את "המחוות הידודיות והמעשים האדיבים" שביצע האפיפיור כלפי מוסלמים.

אלא שדבריו של האפיפיור לא סיפקו את כולם. שיח' חמזה מנסור, מלומד ופוליטיקאי אסלאמי מוביל, אמר כי האפיפיור "לא שלח שום מסר למוסלמים שבו הוא מביע כבוד לאסלאם או לסמליו הדתיים ובראשם הנביא [מוחמד]".

דובר של הוותיקן מסר שהאפיפיור לא הסיר את נעליו ולא התפלל בזמן ששהה במסגד אלא רק השתהה "לרגע מכובד של הרהור ומחשבה". בפעם הקודמת שביקר בנדיקטוס במסגד, בעת ששהה באיסטנבול שבטורקיה ב-2006, הוא ספג ביקורות קשות מצד שמרנים קתולים על שהתפלל לכיוון מכה ביחד עם האימאם של המסגד.

"קשר בלתי ניתן לניתוק ליהודים"

מוקדם יותר היום, עלה האפיפיור לפסגת הר נבו שבירדן, ממנה על פי המקרא השקיף משה על הארץ המובטחת. בעת הביקור, אמר בנדיקטוס כי "המסורת העתיקה של צליינות בארץ הקודש מזכירה לנו את הקשר הבלתי ניתן לניתוק בין הכנסייה לעם היהודי".

"הלוואי שהמפגש שלנו היום ישרה עלינו אהבה חדשה לכתבי הקודש ותשוקה להתגבר על המכשולים העומדים בפני פיוס בין יהודים לנוצרים", הוסיף. ביום שני הקרוב, צפוי האפיפיור להגיע לישראל ולבקר באתרים הקדושים לנצרות. עד אז, ישהה בירדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully