וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים נגד מתי גולן

לירון מרוז

28.11.2001 / 15:51

העיתונאי מתי גולן כתב מחזה לפיו מביאים חרדים לאסון; בראיון ברדיו הוסיף: אם לא יעצרו את החרדים, עלולה לקום קבוצה קיצונית שתביא לשואה גרעינית; גולן: לא אני בוטה, ההלכה בוטה

כעס גדול שורר בעולם החרדי בעקבות מחזהו של העיתונאי מתי גולן "אטום", המאיר את החרדים באור שלילי ומייחס להם כוונות להביא שואה גרעינית על המדינה.

במחזה מתוארים השבועות שלפני הבחירות בשנת 2025. מאיר פלג הוא מועמד השמאל ובמצעו הוא מסביר לבוחרים כי חשוב לבחור בו, שכן לשיטת החרדים המשיח צריך לבוא עד לסוף האלף השישי לספירה העברית, ומכיוון שאנו מתקרבים לתאריך זה יש לעשות את ההכנות לכך. לדבריו של פלג, החרדים סבורים כי המשיח יבוא רק לאחר שהעולם ייטהר ויישארו בו רק יהודים מאמינים והוא מבקש מהציבור לבחור בו על מנת לסכל את כוונתם.

כצפוי, זכה המחזה לקיתונות של ביקורת בעולם החרדי. "מדובר בהצגה המוצגת בתיאטראות בתל אביב, המציגה באור אנטישמי חמור ביותר, כזה שלא נראה שנים בישראל", נכתב בעיתון "יתד נאמן", השייך לזרם הליטאי. "ההצגה האנטישמית גרמה לזעזוע עמוק בקרב חילוניים שראו את ההצגה. הללו הביעו את תדהמתם והזדעזעותם מהמחזה האנטישמי. אפילו בתקשורת הישראלית הושמעה בימים האחרונים ביקורת קשה נגד המחזה האנטישמי", נכתב. העיתון מוסיף כי אישי ציבור חרדים הביעו דרישה להפסיק את העסקתו של גולן ברשות השידור.

גולן, המגיש תכנית רדיו ותכנית טלוויזיה לביקורת התקשורת, דאג להוסיף שמן למדורה, כשטען בראיון לתחנת הרדיו האזורית הדתית "קול חי" כי "אם לא יעצרו את החרדים כעת, עלולה לקום קבוצה חרדית קיצונית שתשתלט על כלי הנשק של המדינה ותביא לשואה גרעינית". בהמשך אמר, כי "יצחק רבין נרצח בהשראת חרדים".

בראיון לוואלה! חדשות לא מבין גולן על מה כל המהומה. לדבריו לא הוא זה שבוטה אלא "ההלכה היא זו שבוטה. אני לא המצאתי את גוג ומגוג". לטענת גולן, המחזה מותח ביקורת לא על הציבור החרדי, אלא על החילוני. "אם אנחנו לא נתעשת ונפסיק להזין אותם דבר כזה עלול לקרות", אמר. גולן גם מתרעם על הביקורת שמוטחת בו בנוגע לבוטות ההצגה. לדבריו, בעוד שבכל פעם שמישהו מהציבור החילוני מתבטא נגד החרדים מתעוררת מהומה גדולה, החרדים עצמם תוקפים ללא הפסק, ובמילים קשות, את החילונים. "הרבנים אומרים דברים איומים על החילונים…איך יכול להיות שהרב עובדיה יוסף יהיה בתפקיד ציבורי?".

גם את הביקורת על כך שאדם בתפקידו, כמבקר עיתונות בערוץ הממלכתי, צריך לשמור על חרצובות לשונו, דוחה גולן מכל וכל. "אסור לי להביע דעה?", הוא אומר. "רבנים מגדפים את החילונים, וזה מפריע להם להיות חברי כנסת?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully