וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שר האוצר הבטיח שתקציב הבריאות לא ייפגע"

נעמה טלמור

8.5.2009 / 12:35

לדברי סגן השר ליצמן, שר האוצר הבטיח לו כי תקציב מערכת הבריאות לא ייפגע. עם זאת, עדיין לא הוחלט לגבי הכוונה להטיל מס אשפוז

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נועד היום (שישי) עם שר האוצר יובל שטייניץ לישיבה ממושכת בנושא תקציב הבריאות. מלשכת סגן השר נמסר כי בישיבה הוחלט שמתוך התחשבות בצורכי מערכת הבריאות, ההסכם התלת-שנתי עליו סוכם בין האוצר למשרד הבריאות יישאר בתוקפו. בנוסף נמסר מלשכתו של ליצמן כי סגן השר קיבל הבטחה שלא ייפגע תקציב מערכת הבריאות. כמו כן סוכם בין הצדדים כי ייבחנו דרכי פעולה לקיום תחרות שירות בין בתי החולים לתועלת החולים ובני משפחותיהם.

אתמול הגיב ליצמן בחריפות להצעות האוצר כאשר התבדח ואמר כי "האוצר מציע 50 שקלים ביום לאשפוז, לי יש הצעה טובה יותר – שייקחו עשרה שקלים לכל יום חינוך ושקל לכל מעבר חצייה. אני מפחד להגיד את כל הפטנטים, כי מחר הם עלולים לעשות גם את זה". סגן השר התייחס לנושא של קיצוץ אפשרי בסל התרופות ואמר "סל התרופות הוא דבר קדוש, זו הצלת נפשות, לא יכול להיות שמזה יורידו, לא יהיה כדבר הזה. גם באשר לגזרות האחרות האוצר מתנהג כמו גנבים בלילה".

ארגוני הבריאות זעמו גם הם על ההצעה. "מדובר בהצעה שמהווה המשך אכזרי למגמה של העברת האחריות הלאומית לבריאות מהממשלה למשקי הבית הפרטיים", אמרו באגודת רופאים לזכויות אדם, מרכז אדוה והאגודה לזכויות האזרח בתגובה להצעת האוצר להטיל מס אשפוז. "ההצעה נטולה כל היגיון בריאותי או חברתי. בשעה שעולות דרישות ממומחים להפחית או לבטל לחלוטין את ההשתתפויות העצמיות עבור שירותי בריאות, עקב העדויות הרבות שהשתתפויות אלה מונעות שירותי בריאות מבעלי הכנסה נמוכה ובכך גורמים לעלייה באי שיוויון – בא האוצר ומבקש להטיל עוד תשלום על החולים".

כזכור, על פי תוכנית האוצר, הוצע לגבות 50 שקלים עבור כל יום אשפוז בבית חולים, וכי גם יולדות ייאלצו לשלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully