וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס התרסק על בית בנס ציונה: הטייס נפצע קשה

נעמה טלמור ואופק עיני

8.5.2009 / 12:12

המטוס, מדגם אולטרא לייט, התרסק מסיבה לא ברורה לתוך בית בעיר. הטייס נפצע קשה ונוסע נוסף נפצע קל. יושבי הבית לא נפגעו. ראש העיר: "אסור למטוס קל לטוס מעל שטח בנוי"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: רן צימט)

מטוס קל התרסק בצהרים (שישי) לתוך בית ברחוב היקינטון בנס ציונה. צוותים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום טיפלו בשני פצועים - הטייס שנפצע באורח קשה ונוסע נוסף שנפצע באורח קל. הפצועים פונו לבית החולים אסף הרופא. דיירי הבית לא נפגעו. טרם ידועה סיבת ההתרסקות, אולם מחשד ראשוני עולה כי מדובר בתקלה טכנית.

יוסי שבו, ראש עיריית נס ציונה, אמר לוואלה! חדשות כי "מטוס קל מסוג אולטרא לייט מדגם TZ500 התרסק לתוך בית". לדבריו, "אסור למטוס קל לטוס מעל שטחים בנויים".

אל"מ במיל. איזי כנען, דובר האגודה הישראלית לתעופה זעירה בישראל, אמר לוואלה! חדשות כי הטייס שהתרסק עבר על החוק. כנען הסביר כי "מעל שטח בנוי אסור לטוס. הטיסה מעל נס ציונה הינה עבירה על החוק". הוא הוסיף כי "האמינות של מטוס אולטרא-לייט הינה גבוהה, וסביר להניח שבתאונה כזו במטוס קל רגיל הטייס היה מת". עוד אמר כנען כי "צר לנו שיש מי שעובר על החוק, ומכתים את שמנו כטייסים שאיכפת להם, שמשתדלים להיזהר ונוקטים בכל האמצעים הנדרשים".

גמליאל פדידה, דובר מכבי האש ברחובות אמר לוואלה! חדשות כי "מטוס קל מסוג אולטרא-לייט התרסק לתוך חצר של בית פרטי דו-קומתי ברחוב היקינטון בנס-ציונה". פדידה הבהיר כי "במקום אין שריפה, אולם יש ריח של הדלק של המטוס הקל. כוחות הכיבוי מוהלים במים את הדלק על מנת להסיר את החשש שתפרוץ דליקה במקום".

בחודש שעבר נפצעו שלושה בני אדם באורח קל כשמטוס קל התרסק לתוך הים, סמוך ל"מספנות ישראל" בחיפה. השלושה, בשנות החמישים לחייהם, נמשו מהים ופונו על ידי מגן דוד אדום לבית החולים רמב"ם בעיר. לפני ההתרסקות דיווח הטייס על תקלה במטוס.

לפני כשלושה חודשים נפצע אדם באורח קשה כשמטוס קל מדגם אולטרה-לייט התרסק בשדות ליד קיבוץ רשפים בעמק בית שאן. חברו נפצע באורח קל ופונה לבית החולים "העמק" בעפולה. הפצוע הקשה, כבן 50, סובל מכוויות בכל חלקי גופו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully