וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפעת החזירים: אובחנה בחו"ל וחזרה לארץ

נעמה טלמור

8.5.2009 / 11:20

מקרה שביעי של שפעת חזירים בישראל התגלה באישה שאובחנה עוד בארה"ב ושבה לארץ חולה. נוסעי הטיסה עליה שהתה מתבקשים לפנות למיון במידה ויפתחו חום

מקרה שביעי של שפעת חזירים בישראל התגלה היום (שישי) באישה שחלתה ואובחנה כחולה בשפעת במהלך שהותה בארה"ב. האישה הגיעה לארץ בעודה חולה בטיסת אל-על מניו יורק שנחתה בישראל ביום ראשון, ה-3 במאי, בשעה חמש. ממשרד הבריאות נמסר כי נוסעי טיסה זו מתבקשים לפנות לחדר המיון הקרוב למקום מגוריהם במידה והם חשים ברע ומפתחים חום ביומיים הקרובים.

בישראל פועלת מזה כשבוע מרפאה מיוחדת בנמל התעופה בן-גוריון, אשר מיועדת לאיתור תסמיני "שפעת החזירים" בנוסעים ששבו ממקסיקו. המרפאה, הממוקמת באולם הנוסעים הנכנסים, מצוידת בציוד מיגון כמו מסכות פה ואף וכפפות. בנוסף, לפני שבוע הורה משרד הבריאות להעלות את רמת הכוננות בארץ לדרגה חמש מתוך שש. יחד עם זאת, המרפאה לא הצליחה לאתר את החולה כאשר שבה לארץ.

לפני כיומיים אובחנו בישראל מקרים חמישי ושישי של המחלה בתושבת כרמיאל בת 60 המאושפזת בבידוד בית החולים בנהריהאשר חזרה מקובה על טיסת איבריה 3752 ממדריד לישראל ונדבקה במחלה, וכן בבת זוג של חולה שכבר שוחרר מבית החולים, אשר שוחררה אף היא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully