וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים: "נילחם בקיצוץ מלחמת חורמה"

נעמה טלמור

8.5.2009 / 11:09

בכנס חירום שקיימו ראשי האונ' אמר שר המדע כי "יש חוסר הבנה מוחלט של מהי השכלה גבוהה". הסטודנטים בת"א ישבתו ביום ראשון

יותם רונן

(צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: רן צימט)

ראשי ההשכלה הגבוהה קיימו הבוקר (שישי) כנס חירום באוניברסיטת תל אביב תחת השם "הגנה על מערכת ההשכלה הגבוהה". בכנס השתתפו גם שר המדע פרופ' דניאל הרשקוביץ ויו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין. השר הרשקוביץ אמר בכנס כי "יש חוסר הבנה מוחלט של מהי השכלה גבוהה. השכלה גבוהה זו היכולת לתת דרור לפיתוחו ולמוחו של המדען. לצערנו אנשים שאינם מבינים זאת חושבים שלא כך מנהלים אקדמיה. זה לא קיים בשום מקום בעולם. בעולם אולי מנסים הפקידים להשפיע, אך אלו שגם מצליחים, מגיעים מהר מאוד לאברי פי פחת".

יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) פרופ' שלמה גרוסמן קרא לשר האוצר להידבר עמם ואמר כי "מה שנעשה כעת בחוק ההסדרים קורא מדי שני, אך השנה זה הגיע לשיא. הרצון הוא להרוס את ות"ת. מה שקורה זה הרס ההשכלה הגבוהה בישראל".

ח"כ אלקין אמר כי "זה לא טבעי שיו"ר קואליציה, שאמורה להביא את חוק ההסדרים להצבעה, נמצא בכינוס חירום כנגד סעיפי החוק, אך ההשכלה הגבוהה היא אחד היהלומים שבכתר. המערכת הזו זקוקה לטיפוח והגנה". אלקין בישר כי שר האוצר הודיע לו שכתוצאה מפנייתו ומפניית ראש מערכת ההשכלה הגבוהה הוא יבטל שתי החלטות מסדר היום. האחת - שינוי מבנה ות"ת והשנייה - ביטול רשות מדידה והערכה למערכת ההשכלה הגבוהה".

סגן יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, אמר כי "אם מישהו זקוק לתזכורת מעוררת מהו כוחם של הסטודנטים בישראל אנו נזכיר לו. מי שיבקש לפגוע בנו ננהל מולו מלחמה חזיתית עד חורמה בכל המישורים". נתנאל איזק, יו"ר ארגון הסטודנטים בישראל אמר כי "הרצון הבלתי נתפס לפגוע תמיד בשכבות החלשות וביניהם גם הסטודנטים יכריח אותנו לצאת למאבק חסר תקדים לא רק מאבק על שכר הלימוד אלא מאבק משותף עם כלל האזרחים כנגד מדיניות פושעת שצריך לעקור מהשורש".

אגודת הסטודנטים והסגלים האקדמיים יקיימו ביום א' הקרוב שביתת מחאה בת שעה באוניברסיטת תל אביב. השביתה תתקיים בין השעות 12:00 ל-13:00, והסיבה לה היא מחאה על כוונת האוצר שלא לסבסד את המקצועות חשבונאות, מנהל עסקים, ומשפטים ובכך להביא לשילוש של שכר הלימוד. באגודת הסטודנטים אמרו כי "גזירות האוצר ההזויות לצד מדיניות האוניברסיטה לא מותירים לנו ברירה". עוד הוסיף גיל גולדנברג, יו"ר אגודת הסטודנטים בת"א, כי "הגזירות המוטלות על הסטודנטים הן בגדר שערורייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully