וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים: לבטל הגזירה לעצור העלאת הפלאשמורה

פנחס וולף

8.5.2009 / 10:21

חברי כנסת מימין ומשמאל זועמים על ההחלטה לעצור את העלאת בני העדה האתיופית כחלק מהקיצוצים. "זו ממשלה חסרת ערכים"

חמישה חברי כנסת מימין ומשמאל שיגרו אמש (חמישי) מכתב מחאה חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר שנודע לח"כ שלמה מולה (קדימה) על הכוונה לעצור את עליית יהודי הפלאשמורה מאתיופיה, כחלק מהקיצוצים המתוכננים. "מעולם לא הכריזה ממשלה בישראל עד כה, שהיא מוותרת על עולים וסוגרת את שערי הארץ כי אין לה כסף", כתבו הח"כים.

"ממשלת ישראל החליטה בספטמבר 2008, לאחר דיונים ארוכים ועבודת מטה, ובעקבות דו"ח מבקר המדינה ועתירות לבג"ץ, לבדוק את זכאותם לעליה לישראל של 3,000 מבני שארית יהודי אתיופיה. כעת, הממשלה בחסות חוק ההסדרים, בלא דיון וללא טיעון לגופו של עניין, מבקשת בחטף, לבטל את ההחלטה ולוותר על העליה מאתיופיה", כתבו.

מלבד מולה, חתומים על המכתב גם אופיר פינס (העבודה), אברהם מיכאלי (ש"ס), אורי אריאל ואריה אלדד (האיחוד הלאומי). לדברי ח"כ מולה, "זוהי ממשלה חסרת ערכים, אנטי ציונית, על גבול הגזענות שמתכננת, בפעם הראשונה בתולדות המדינה, עלייה סלקטיבית".

גם הרב הראשי לישראל, שלמה עמאר שלח אתמול מכתב לרוה"מ ובו נכתב כי, "חובה גמורה להעלותם לארץ ישראל ולהצילם. קשה להעלות על הדעת שממשלת ישראל תימנע מלהעלות יהודים, מפאתחשבונות כלכליים יהיו אשר יהיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully