וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לאוצר: לבחון סעיפי הפגיעה בחלשים

7.5.2009 / 20:01

לנוכח הביקורת הקשה מימין ומשמאל על הצעת התקציב, החליטו רה"מ ושר האוצר לבחון מחדש חלק מהקיצוצים. "פקידי האוצר עשו את עבודתם, אבל לרה"מ יש ראיה גלובלית של הדברים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה היום (חמישי) למשרד האוצר לבחון את כל הסעיפים בתקציב שיש בהם פגיעה בחלשים. כבר בבוקר נמסר כי נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ החליטו לא לפגוע בנכים, בניצולי השואה ובקשישים במסגרת הקיצוצים. כעת, נתניהו הורה להוציא את כל הסעיפים הללו מהתקציב. בנוסף, נתניהו בוחן נושאים נוספים כמו תשלום על אשפוז יום, שעליו האוצר ביקש לדרוש 50 שקל ליום. ביום ראשון יתקיים דיון בנושא בהשתתפות נתניהו, שטייניץ וסגן שר הבריאות ליצמן.

בלשכת נתניהו אומרים כי ראש הממשלה ידע על הסעיפים הבעייתיים וממילא הוא לא היה נותן להעביר אותם כפי שהאוצר הציג, אלא שעקב לוח הזמנים הדחוק, הוא לא רצה לעצור את הדיון בתקציב. משום כך, לטענת אנשיו, היה ברור שחלק מהסעיפים לא יהיו בסופו של דבר בתקציב. בלשכתו הדגישו, כי לנתניהו אין טענות אל פקידי האוצר. "הם עשו את עבודתם", הסבירו, "אבל לראש המשלה יש ראיה גלובלית של מכלול הדברים".

נתניהו הודיע כי הוא מעוניין להגיע לעסקת חבילה במשק עם ההסתדרות בראשות עופר עיני ועם נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש. לדבריו, "במידה שעסקת החבילה תושג, ברור שסעיפים נוספים של פגיעה בחלשים יוכלו לרדת".

"לא לשם כך נבחרנו"

הן בקואליציה והן באופוזיציה הגיבו בזעם על תוכנית הקיצוצים של האוצר. בישיבה בנושא קבעו שרי מפלגת העבודה כי "הצעת התקציב לא מעשית וחסרת אחריות. זהו צירוף של חוסר הבנה כלכלית, אטימות חברתית ואנושית, פגיעה בחינוך ובתעסוקה וחוסר אחריות מוחלט בתחומי ביטחון המדינה האתגרים שלפניה ועתידה".

גם חלק משרי הליכוד התקוממו נגד ההצעה. בהודעה משותפת שפרסמו השר להגנת הסביבה גלעד ארדן ושר התקשורת משה כחלון אמרו השניים כי "באוצר שוב מציעים לממן את הבור בקופת המדינה על ידי גזירות הפוגעות ברובן בחלשים, ולא לשם כך חזרנו להוביל את המדינה". שר החינוך ומקורבו של נתניהו, גדעון סער, תקף את התוכנית: "לפי דעתי, הדברים לא יוכלו לעבור בצורה הזאת, בטח שלא פגיעה בניצולי שואה ובנכים, בטח שלא פגיעה בחולים, בחד הוריות, ביולדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully