וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת החינוך: נשבות אם הקיצוצים לא יבוטלו

נעמה טלמור

7.5.2009 / 17:52

ראשי ארגוני המורים וראשי רשויות מאיימים כי אם לא יבוטלו גזירות האוצר והפגיעה ברפורמת "אופק חדש" הם ישביתו את בתי הספר החל מהשבוע הבא

ראשי הרשויות וראשי ארגוני המורים וההורים מאיימים להשבית את מערכת החינוך כבר בשבוע הבא אם לא יבוטלו גזרות האוצר והקיצוץ בתקציב מערכת החינוך. בתום ישיבה סוערת במרכז השלטון המקומי בתל אביב הודיעו מאה ראשי רשויות כי בימים הקרובים יפעלו מול חברי הכנסת ואם לא ייענו דרישותיהם בסך שני מיליארד שקלים, הם ישביתו את מערכת החינוך לקראת סוף השבוע הבא.

יו"ר השלטון המקומי שלמה בוחבוט אמר כי "לא נקבל את הקיצוצים של הממשלה, נצא למאבק תקיף וחסר פשרות. לא ייתכן שממשלה שרק נכנסה לתפקידה מקבלת כלשונה תוכנית שהגו פקידים שחלקם לא מבינים את המשמעות של מעשיהם". יוסי וסרמן, מזכ"ל הסתדרות המורים, אמר כי "מערכת החינוך של ישראל מדשדשת כבר 60 שנים, יש לנו שלושה ימים לשכנע את ראש הממשלה שאסור לו לפגוע בחינוך".

יו"ר ארגון המורים רן ארז אמר כי "הממשלה בזבזה בקיצוצים שביצעה שנת לימוד שלמה. כל שנה מקוצצים עוד ועוד שיעורים. אנו יוצאים לדרך משותפת ומחויבים להציל את מערכת החינוך. אין לנו יותר לאן לרדת".

גורמים בהסתדרות המורים אמרו כי "רפורמת אופק חדש הינה התחייבות שלטונית, מדובר ברפורמה היחידה במערכת החינוך שכבר מראה תוצאות חיוביות בבתי הספר בהן היא פועלת וזו איוולת לצמצם אותה בשעה שיש צורך אמיתי להאיץ אותה". גורמים בכירים במשרד החינוך מאשימים את האוצר כי בחוק ההסדרים הוא משתחרר באופן חד צדדי וללא הידברות מהמחויבות שלו לרפורמת אופק חדש. במשרד החינוך טוענים כי התקצוב שניתן לשנים לרפורמה לשנים 2009-2010 יאפשר להם להחיל אותה רק ב-200 בתי ספר נוספים ולא ב-681 כפי שהתחייב האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully