וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוני ומיקי שסטוביץ הגיעו לפשרה

סיון קלינגבייל

7.5.2009 / 17:16

סמכויות הניהול ירוכזו אצל יוני ומיקי יישאר שותף. משפחת שסטוביץ, אחת מיבואניות מוצרי הצריכה הגדולות בישראל, לא תפרק בשלב זה את השותפות

לא מפרקים את החבילה: יוני ומיקי שסטוביץ הגיעו לפשרה - סמכויות הניהול ירוכזו אצל יוני ומיקי יישאר שותף.

לפני שבועיים נודע כי משפחת שסטוביץ, אחת מיבואניות מוצרי הצריכה הגדולות בישראל, מפרקת את השותפות. החברה מייבאת לארץ בין היתר את מוצרי קולגייט, קלוגס, אלפרו, ספיד סטיק, פלמוליב, רבלון, פסטה ברילה, שיק, דקלאור, בושם קלווין קליין ועוד רבים אחרים.

כבר שנים שמערכת היחסים בין האחים בחברה אינה חמה. גם ניהול עסקי החברה מתרחש משני מוקדים שונים - מיקי שסטוביץ ניהל עד כה את עסקי הקוסמטיקה מחיפה ויוני שסטוביץ את עסקי טיפוח הבית והמזון ממרכז הארץ. מותו של האב, שמעון שסטוביץ, לפני פחות משנתיים, ביולי 2007, איפשר את פירוק האימפריה והתחיל תהליך של הפרדות עסקית. יוני ומיקי שסטוביץ מחזיקים ב 47% מהמניות כ"א, ושמעון שסטוביץ ז"ל רשום כמחזיק ביתר המניות (6%).

לפי דו"ח סטורנקסט לשנת 2008 שפורסם ב-TheMarker, חברת שסטוביץ הראתה גידול של 5.4% במכר הכספי וגידול בנתח מ-6.6% ל-6.8% מהספקיות הגדולות. בדירוג דנס 100 של החברות הגדולות בתחום הפצה סיטונית של מוצרי צריכה ירדה שסטוביץ מהמקום השני בדירוג אל המקום הרביעי, עם היקף הכנסות של כ-670 מיליון שקל ומספר המועסקים הגדול ביותר בתחום העומד על כ-1,200 עובדים.

כלכלני דן אנד ברדסטריט הסבירו את ירידתה של שסטוביץ למקום הרביעי בכך שבתחילת 2007 איבדה שסטוביץ את הזיכיון על מוצרי ג'ילט לטובת פרוקטר אנד גמבל, ומנגד החלה לשווק את מוצרי הגילוח שיק. על כן, הם אומרים, יהיה מעניין לעקוב אחר תוצאותיה של שסטוביץ בשנה הבאה.

משסטוביץ נמסר בתגובה לדירוג כי "ב-1 בינואר 2007 סיימנו את תפקידנו כמפיצת ג'ילט לאחר 44 שנים. ג'ילט היה ספק משמעותי בעבורנו ואחראי ליותר מ-20% ממכירות 2006. כמובן שמחזור 2007 אינו כולל את מוצרי ג'ילט, אך כולל עסקים חדשים והמשך גידול בעסקים הקיימים. אנו גאים בתוצאות בשנת מעבר כה משמעותית ובטוחים שנמשיך להצביע על גידולים טובים גם בשנים הקרובות".

השנה החלה שסטוביץ לשווק גם את מוצרי הטיפוח של גאפ, ורה וואנג, בננה ריפבליק ועוד, אבל עשויה לאבד את הזיכיון לשיווק מוצרי איב סן לורן בעקבות רכישת המותג על ידי חברת לוריאל העולמית ואת הפצת מוצרי רוק וניטרוג'ינה שעברה לחברת ניאופרם.

לפי מגזין TheMarker שפורסם החודש ובדק את מצב עשירי המשק, השווי של חברת שסטוביץ עמד על 70 עד 90 מיליון דולר, לעומת שווי של 100 מיליון דולר לפני שנה.

  • עוד באותו נושא:
  • שסטוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully