וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור האופה-פיור

רמי שני

7.5.2009 / 16:33

האפיפיור בנדיקטוס ה 16 יקבל במהלך ביקורו בישראל מתנה מהנשיא פרס: זן חדש של חיטה על שמו. לזה קוראים לחם הקודש

לקראת ביקורו של האפיפיור בנדיקטוס ה 16 מכינים לו בארץ הקודש מתנה מיוחדת: זן חדש של חיטה שייקרא על שמו. שיבולים ראשונות מהקציר המקדים של החיטה יימסרו לכס הקדוש בביקורו בשבוע הבא בישראל על ידי נשיא המדינה שמעון פרס. "נעננו לבקשת הנשיא, להקדיש זן מיוחד לשמו של האיש", סיפר היום (חמישי) ד"ר אורי קושניר שטיפח את הזן. "תכננו לקרוא לו בועז, על שם סבא רבא של דוד המלך. אבל שינינו קצת את התוכנית, מה גם ששם שניהם מתחיל באותה האות".

זן החיטה החדש גדל בשטחים החקלאים של קיבוץ דורות, ליד "חוות שקמים", מקום מגוריו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. על אף שהוא ניזון ממי גשמים בלבד, הזן החדש צפוי להניב יבולים גבוהים מאוד, אפילו בהשוואה לזנים אחרים הגדלים בישראל ומושקים באמצעות השקיה מלאכותית. בנוסף ליבולי הגרעינים הגדולים שלו ומשקלם הרב יחסית, גם גובה השיבולת עצמה מגיע בממוצע למטר אחד, כך שהערך המוסף של הגידול – קש, גדל אף הוא.

במכון וולקני מציינים, שזן "בנדיקטוס" הוא בעל איכות אפייה מעולה ומכיל 32.2% גלוטן. הוא עמיד בפני מחלות חיטה רבות, ובוותיקן באיטליה ישמחו ודאי לשמוע שניתן לאפות ממנו לחם מעולה וכמובן פיצה מצוינת.

פיתוח זן חדש של חיטה, משלב הטיפוח הראשוני ועד הזריעה המסחרית, נמשך כשבע שנים. במכון וולקני הפחיתו במחצית את משך הזמן, באמצעות שיטות חדשניות של הנדסה גנטית. במכון אומרים שבשנה הבאה עתידה ישראל לייצא אונית מטען גדולה לאיטליה שתכיל חיטה מזן חדש, שפותח במיוחד לתעשיית הפסטה בארץ המגף. עד אז, ייהנה האפיפיור מלחם האפוי מחיטה שקרויה על שמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully