וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביניש: "דרך מינוי השופטים בישראל - טובה"

עדי שמחוביץ

7.5.2009 / 15:31

לדברי נשיאת בית המשפט העליון, מי שמעלה הצעות לשינוי שיטת מינוי השופטים בישראל רוצה להשפיע פוליטית על השיטה

"יש לנו חשש שאווירת הרחוב והיעדר החינוך עלולים להשפיע גם על האווירה בבתי המשפט", כך אמרה היום (חמישי) נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש.

ביניש התייחסה בדבריה גם לסוגיית מינוי השופטים וההשפעה הפוליטית שיש, לדבריה, על הוועדה למינוי שופטים. "היו"ר, ולא בטוח שזה יתרון, הוא שר שהוא אישיות פוליטית", אמרה והוסיפה כי מדי פעם עולות הצעות לשינוי שיטת מינוי השופטים, אך מי שמעלה אותן אלה אנשים שרוצים להשפיע פוליטית על השיטה. לדבריה, דרך מינוי השופטים בישראל היא טובה ומאזנת בין השפעת נבחרי הציבור שנמצאים בוועדה לבין השפעת השופטים.

הנשיאה אמרה את הדברים ביום עיון שנתי למדריכי המרכזים הלימודיים לדמוקרטיה בנושא "בניית אמון בני הנוער ברשויות השלטון של מדינת ישראל", שנערך בבית המשפט העליון.

תקופת כהונתו של שר המשפטים הקודם, דניאל פרידמן, היתה רצופה עימותים בין משרד המשפטים לביניש סביב הרכב הוועדה למינוי שופטים והאופן בו השופטים נבחרים. הוויכוח האחרון בין השניים פרץ בספטמבר האחרון כאשר ביניש טענה שאין לוועדה סמכות למנות שופטים בתקופה של ממשלת מעבר. בתגובה, השיב פרידמן כי ביניש עצמה "מונתה בשנת 1995 בעת ממשלת מעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully