וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: "איש לא יכפה יוזמות על הפלסטינים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.5.2009 / 14:50

בשידור וידאו לעזה, תקף ראש הלשכה המדינית של חמאס את הכוונה "לרכך" את יוזמת השלום הערבית. "לעם הפלסטיני יש זכות להתחמש"

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל אמר היום (חמישי) כי "לשום נושא ונותן פלסטיני או ערבי אין זכות לכפות על העם הפלסטיני יוזמות מדיניות למיניהן, בעיקר כאלו הכוללות ויתור על האדמה, על ירושלים ועל זכות השיבה". בנאום וידאו ששודר למשתתפי כנס ברצועת עזה, הוסיף משעל כי "הבחירה בהתנגדות היא בחירה אסטרטגית להשבת הזכויות. לעם הפלסטיני יש זכות להתחמש כדי להגן על עצמו".

משעל רמז כי ארגונו אינו מקבל את ההתגמשות של מדינות ערב, עליה דווח אתמול, ולפיה בכוונת מנהיגים ערבים "לרכך" את יוזמת השלום הערבית ולעשותה נוחה יותר לישראל: "כפי שמראים הסימנים, ישנם גורמים שמעוניינים להלביש בגד חדש על היוזמות הפלסטינית והערבית. אנו חוששים שהן יכללו ויתורים נוספים, בעיקר בכל הנוגע לסוגיות היסוד".

משעל הזהיר מפני כל ניסיון אמריקאי, בינלאומי, ערבי, פלסטיני או אזורי שמטרתו "לגבש פתרון על בסיס ויתור על הזכויות הפלסטיניות". הוא קרא גם להסיר את המצור על רצועת עזה, לפתוח את המעברים אליה "ולהפסיק את הרדיפות הביטחוניות בגדה המערבית". הוא הבהיר כי ארגונו אינו מתכוון "לשאת ולתת על נושא ההתנגדות או לוותר עליו".

ממלא מקום יו"ר המועצה המחוקקת מטעם חמאס, אחמד בחר, אמר בנאומו בכנס כי שיחות הפיוס הפנים-פלסטיניות חייבות להצליח על מנת שכל הפלסטינים יוכלו לעמוד יחדיו מול המתקפות הישראליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully