וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל שנה מתים בישראל כ-150 ילדים מתאונות

נעמה טלמור

7.5.2009 / 14:44

הארגון לבטיחות ילדים ”בטרם” הגיש את הדו”ח השנתי שלו למשרד הבריאות. יו”ר הארגון: ”הנורא ביותר הוא שזה באשמתנו ובאחריותנו”

ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים הגיש היום (חמישי) את הדו"ח השנתי שלו לסגן שר הבריאות אברהם ליצמן. הדו"ח סוקר את מקרי הפציעה והתמותה בקרב ילדים כתוצאה מתאונות דרכים, תאונות ביתיות, נפילות וכדומה, וחושף כי בכל שנה מתים בישראל כ-150 ילדים בתאונות שכאלה.

לפי הדו"ח, 40% מהילדים המגיעים למיון פונים בעקבות פגיעה שאינה קשורה במחלות, ונכון להיום עומד הטיפול בילדים אלה על כ-300 מיליון שקלים בשנה. ב"בטרם" אומרים כי "בעוד שתשומת הלב החברתית ממוקדת בנושאים כמו רווחה, איכות סביבה וכו', בעיית היפגעות הילדים בתאונות נדחקת ואינה מטופלת ברמה הלאומית, זאת למרות שיעורי התמותה והתחלואה הגבוהים".

עופר נאמן, יו"ר "בטרם", הגדיר את תאונות הילדים בישראל כ"קטסטרופה". לדבריו, "כשאתה מסתכל על הנתונים פשוט בא לך לבכות. אלה נתונים נוראיים והנורא ביותר הוא שזה באשמתנו ובאחריותנו. זה לא אויב או כוח עליון. מדובר בדברים שאנחנו יכולים למנוע ומשום מה לא עושים זאת. צריך שלמישהו יהיה אכפת מעבר לרגע בו זה דורך על מפתן ביתו".

נתונים נוספים בדו"ח מצביעים על כך ששיעור הבנים המתים בישראל כל שנה גבוה פי 2 משיעור הבנות, וכמו כן ששיעור הילדים בגילאים הנמוכים הנפגעים במגזר הערבי גדול פי 7 משיעורם במגזר היהודי.

ליצמן: "לרתום משרדים נוספים"

ד"ר חזי לוי, ראש מינהל רפואה במשרד הבריאות, אומר לוואלה! חדשות כי "ישראל נמצאת נמוך יחסית בשיעור התמותה של ילדים, אך עדיין יש להוריד את המספרים. הנתונים הללו מדרבנים אותנו להמשיך ולייצר תוכנית לאומית רב משרדית ועתירת תקציבים כדי להתמודד עם התופעה".

סגן שר הבריאות ליצמן בירך את ארגון "בטרם" על עשייתו ואמר כי אינו מפחד לעמוד בראש המאבק הזה. "עם זאת, טרם ברור כיצד אוכל לעזור בנושא, אני לומד את הנתונים. ברור כי לא ניתן יהיה לקחת הכל על משרד הבריאות, וכי יש לרתום משרדי ממשלה נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully