וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי הרעש, ממשלת סין חושפת נתונים

טלי גולדשטין

7.5.2009 / 12:21

כמעט שנה אחרי רעידת האדמה הקטלנית, בה נהרגו כ-70 אלף איש, פרסמה סין את המספר הרשמי של תלמידי ביה"ס שנהרגו

|(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

ממשלת סין פרסמה היום (חמישי) את המספר הסופי של התלמידים שנהרגו ברעידת האדמה הקטלנית, שפקדה את חבל סצו'אן לפני כשנה. 5,335 תלמידי בית ספר מתו או עדיין נעדרים, לפי האומדן הממשלתי הרשמי. 546 ילדים הפכו לנכים ברעש. מנתונים רשמיים קודמים עלה כי 9,000 ילדים מתו ו-14 אלף בתי ספר ניזוקו.

מספר הקורבנות ברעידת האדמה ב-12 במאי 2008 נשאר ללא שינוי - 68,712 עם 375 אלף פצועים. 5 מיליון בני אדם נותרו מחוסרי בית וכ-18 אלף בני אדם עדיין נעדרים, אמר הואנג מינצ'ואן, בכיר ברשויות סצ'ואן. ממשלת סין התחילה במשימה הקשה של ספירת המתים והנעדרים שעות ספורות אחרי הרעש בעוצמה של 7.9, שגרם להרס חלקים נרחבים בחבל. עם זה, הרשויות סירבו לפרסם את מספר הילדים שמתו ערב קריסת אלפי כיתות.

הורים רבים טענו כי בנייני בתי הספר קרסו כל כך בקלות מכיוון שמלכתחילה נבנו שלא לפי התקנים. חלק מהטעות שהועלו רמזו לשחיתות במדיניות החוזים של הקבלנים שהיו אחראים על בניית בתי הספר. ממשלת סין מיהרה להשתיק את ההורים שמחו. פעילי זכויות אדם שמיהרו לתמוך בהורים נעצרו על ידי המשטרה. הרשויות מאשימות את עוצמת הרעש בקריסת בתי הספר.

ארגון זכויות האדם "יומן רייטס ווץ'", פרסם הצהרה הקוראת לממשלת סין לחשוף את כל המידע שבידיה הנוגע לרעידת האדמה, לפצות את משפחות הקורבנות ולאפשר להורים להגיש תביעות. "הורי התלמידים שמתו ברעש, המנסים להבין כיצד ומדוע ילדיהם מתו, ראויים לתשובות ולחמלה ולא לאיומים ולדיכוי", אמרה סופי ריצ'רדסון, ראש הארגון באסיה.

העיתון הממלכתי צ'יינה דיילי" דיווח היום כי מזכר מיוחד גובש על ידי הקבינט ובו מופיעות תקנות בטיחות חדשות בבניית בתי ספר. לפי המזכר, אלו המעורבים בפעילות בלתי חוקית, ייענשו בחומרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully