וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דם על השפתיים

ליבי גלבר

7.5.2009 / 11:52

מרבית הישראלים הופתעו כשמבקר המדינה חשף שבבשר בישראל יש חומרים מסרטנים. חבל שהם לא הקשיבו לאזהרות של התמהונים האלה מהעמותות למען בעלי החיים

דו"ח מבקר המדינה חשף אתמול את מה שרבים יודעים מזמן – בעלי חיים בישראל, חיות המשק שמגיעות לצלחת שלנו, מואכלים בשלל תוספים. מדובר בכימיקלים, מתכות ורעלים שונים המסוכנים לבריאות החיות שהאדם הניזון מהן. יותר מזה – החיות מוזנות ברעלים האלה בשביל להגביר את צריכת הבשר. כמובן שכשהדברים מגיעים ממבקר המדינה, ועוד בתוספת מילת הקסם "סרטן", הם מתקבלים ברצינות רבה יותר מאשר כששומעים אותם מפי חבורת פעילי זכויות בעלי חיים. ומספיק לקרוא את התגובות (ראו קישור) על מנת להבין כמה הציבור נרעש מהידיעה ה"מפתיעה".

ועדיין, מעטים מודעים לנזקים של תעשיית הבשר – לבריאות ולכדור הארץ (על פי דו"ח שפרסם האו"ם, אחד הגורמים העיקריים להתחממות כדור הארץ הוא תעשיית הבשר). רוב הציבור מעדיף לעצום עיניים אל מול התמונות המגעילות, כדי שחלילה לא ייהרס התיאבון. הם מעדיפים לבטל בזלזול טענות כאילו יש אינטרס כלכלי מאחורי תאוות הבשר שהם מפתחים. אבל הכלל, הרוב, מעולם לא הצטיין בחשיבה יתרה. בעבר התייחסו לעישון באותו אופן - סירבו להאמין שלמישהו יש אינטרס לשכנע אותנו לעשות משהו שמזיק לבריאות רק בשביל רווח כספי (של היצרן כמובן). לעומת זאת מעשנים, לדוגמה, הם מיעוט נלעג בגין הטיפשות שלו – הרי איך אפשר, ביודעין, להזיק לעצמך ולאחרים ועוד לבזבז על זה כל כך הרבה כסף?

קל לראות כמה אוכלי בשר שונאים שמטיחים בפניהם את העובדות. צמחונים, טבעונים ופעילי זכויות בעלי חיים מנסים לעשות הכל כדי לפתוח את עיני הציבור להתעללות שעוברות החיות רק כדי להגיע לצלחת מנופחות וטעימות, ומשום מה הם רק מייצרים אנטגוניזם וזוכים לזלזול. הם מנסים לחשוף בפני הציבור עד כמה אינטרסים כלכליים הם אלה שגורמים לאנושות לצרוך כל כך הרבה בשר, ולא צורך בריאותי שאין לו תחליף כמו שאוהבים לחשוב, ונתפסים כחבורת יפי נפש שאין לייחס לה חשיבות.

בדו"ח המבקר שפורסם אתמול (שלישי) נכתב בפירוש "על המשרד [החקלאות] לשקול לא רק את טובת החקלאי אלא גם את טובת הציבור". אבל לאור המצב, אין אלא להשתמש בקלישאה השחוקה: הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם. בכסף ובבריאות. אל תגידו שלא ידעתם – בשר מזיק לבריאות, בשר זה רצח. הגיע הזמן לראות, להקשיב, לחשוב ולסתום את הפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully