וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד למשעל: "אובמה מחזר אחרינו"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.5.2009 / 10:08

נשיא אירן נועד עם ראש הלשכה המדינית של חמאס בדמשק וקרא לו "לדבוק בהתנגדות כמו שאנו דבקים בתוכנית הגרעין"

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד ערך אתמול (רביעי) ביקור רשמי סוריה.במהלך פגישתם בדמשק ביקש אחמדינג'ד מראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל וממזכ"ל הג'יהאד האיסלמי רמדאן שלח "לדבוק בדרך ההתנגדות" כפי שאירן "דבקה בתכנית הגרעין שלה". העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון דיווח הבוקר מפי מקורות פלסטינים כי אחמדינג'ד השווה בין ההתנגדות לפרויקט הגרעין ואמר: "אילו אירן לא הייתה שומרת על פרויקט הגרעין ומחליטה לוותר עליו, היינו מאבדים את מקור הכוח שלנו וקורסים אל מול מדינות המערב".

אחמדינג'ד התפאר גם ב"חיזורים" של ארצות הברית אחריו: "האמריקאים רצים כרגע אחרינו ואחרי הסורים, וזאת בזמן שאנחנו עומדים יציבים אל מול כל הלחצים". המקורות הוסיפו כי נשיא אירן הבטיח להמשיך ולסייע למאבק הפלסטינים מבחינת כסף ונשק. המקורות דחו את הדיווחים לפיהם נשיא אירן דן באפשרות להעביר את ראשי חמאס והג'יהאד מדמשק אל אירן.

ביום שלישי הגיע נשיא אירן לביקור רשמי בסוריה, שם נפגש עם נשיא סוריה בשאר אסד. במסיבת עיתונאים משותפת שקיימו אמר אחמדינג'ד כי "סוריה ואירן הן שתי מדינות חשובות בעלות מעמד במשוואה האזורית". הוא הוסיף כי הימצאותם של כוחות זרים במזרח התיכון יוצר בעיות וכי על כוחות אלו לסגת מהאזור. "ההתנגדות תימשך עד לשחרור כל האדמות הכבושות במזרח התיכון", הבטיח אחמדינג'ד בדבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully