וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת קשה בליכוד: ”לא לשם כך נבחרנו”

פנחס וולף ונעמה טלמור

7.5.2009 / 9:01

ביקורת קשה מכל קצוות הקשת הפוליטית לתוכנית הקיצוצים של האוצר. השרים כחלון וארדן דורשים לכנס את שרי הליכוד לשכת רה"מ מיהרה להתקפל: "לא נפגע בניצולי השואה, בנכים ובקשישים"

במערכת הפוליטית מיהרו להגיב הבוקר (חמישי) על תוכנית הקיצוצים שהגיש אמש משרד האוצר לשרי הממשלה, כאשר עיקר הביקורת הגיע דווקא מבית. בהודעה משותפת שפרסמו השר להגנת הסביבה גלעד ארדן ושר התקשורת משה כחלון אמרו השניים כי "באוצר שוב מציעים לממן את הבור בקופת המדינה על ידי גזירות הפוגעות ברובן בחלשים, ולא לשם כך חזרנו להוביל את המדינה". השניים דרשו לכנס בדחיפות את פורום "שרינו" של הליכוד כדי לדון בגזירות הכלכליות של האוצר.

גם שר החינוך ומקורבו של נתניהו, גדעון סער, תקף את התוכנית: "לפי דעתי, הדברים לא יוכלו לעבור בצורה הזאת, בטח שלא פגיעה בניצולי שואה ובנכים, בטח שלא פגיעה בחולים, בחד הוריות, ביולדות". סער הוסיף בראיון לקול ישראל כי "אני מקווה שתהיה עסקת חבילה במשק שתרחיב את ההוצאה ותמנע חלק ניכר מהדברים האלה שהם באמת בלתי קבילים ושחלקם לא יעברו את הממשלה ורובם לא יעברו את הכנסת", הוסיף.

סער המשיך ואמר כי "התוצאה היא באמת בלתי סבירה. היא תוצאה קיצונית, היא לא יכולה לעמוד. היה עדיף קודם להגיע להבנות שהיו מייצרות תוצאה אחרת. אני מציע שנמתין לסוף התהליך. אין לי ספק שהוא לא ייראה דומה למה שכתוב היום בעיתונים".

בתוך כך, לשכת ראש הממשלה מיהרה להודיע כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ החליטו שלא תהיה פגיעה או הפחתה בקצבאות של ניצולי השואה, הנכים והקשישים". בלשכה הדגישו כי הקיצוץ בקצבאות הילדים הוא "10% מתוך תוספת של עשרות אחוזים".

תקציב הביטחון

שר הביטחון אהוד ברק (העבודה) התמקד מצידו בדרישת האוצר לקצץ בתקציב הביטחון. "לאור האתגרים והאיומים הניצבים בפני מדינת ישראל ולאור המציאות המדינית-ביטחונית המורכבת, הנהגה אחראית ומפוכחת לא יכולה לקצץ בתקציב הביטחון. מדינת ישראל עומדת בפני אתגרים ביטחוניים מורכבים שההתמודדות איתם דורשת משאבים ניכרים ויהיה זה בלתי אחראי להתעלם מהם. בכוונתי להיאבק בכל כוחי כדי להעמיד לרשות מערכת הביטחון וצה"ל אמצעים אלה".

ברק הדגיש גם כי הוא מתנגד לפגיעה בהטבות לעבודות מועדפות לחיילים משוחררים ולפגיעה בקרן לחיילים משוחררים. לדבריו, "זו מחויבותנו כחברה למי שתורמים את מיטב שנותיהם לביטחון מדינת ישראל".

גם חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד) תקפה את הקיצוץ המוצע בתקציב הביטחון ובעיקר את כוונת האוצר לפטר אלף אנשי קבע. "אני מזועזעת מהרעיון של הפיטורים בעיתוי הנוכחי", אמרה. רגב הודיעה כי היא תדרוש לזמן דיון דחוף בוועדת החוץ והביטחון כדי לפעול לביטול הפיטורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully