וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: לוחם דוכיפת לא נהרג מאש כוחותינו

יהושע בריינר וניר יהב

7.5.2009 / 12:02

כוח יחידת דוכיפת עצר הלילה מבוקשים בכפר ביר זית, כשכדור נורה ופגע בסמל נועם רכטר לוי. חברו: ”נועם היה ציוני אמיתי”

סמל נועם עדין רכטר לוי, בן 20 מבית נטופה, נהרג הלילה (חמישי) במהלך מעצר מבוקשים שביצע גדוד דוכיפת של חטיבת כפיר בכפר ביר זית מצפון לרמאללה. נסיבות האירוע עדיין לא ברורות, אולם בחקירה שהחל צה"ל לערוך נשללה האפשרות שהחייל נהרג מירי דו צדדי של חייל אחר מהכוח. לפי המסתמן, רכטר לוי נהרג מכדור שנפלט מנשקו האישי, ככל הנראה במהלך מאבק פיזי עם אחד הפלסטינים. עם זאת, עדיין נבדקת האפשרות שהפלסטיני אחז בנשקו של החייל וכי זה הדבר שהביא לפליטת הכדור שהרג אותו. חמישה פלסטינים נעצרו בחשד למעורבות באירוע.

מקורות פלסטינים דיווחו כי כוחות צה"ל עצרו שישה סטודנטים מאוניברסיטת ביר זית שליד רמאללה. לא נמסר האם למעצר יש קשר להיתקלות הבוקר בכפר.

נועם לוי עלה לארץ מארצות הברית עם משפחתו ממערב וירג'יניה והתגורר במצפה נטופה בגליל התחתון. הוא הותיר אחריו ארבעה אחים נוספים. אביו דוד הינו רב וכתב טכני במקצועו. אימו שולמית עובדת בהיי טק. חברו הקרוב של לוי, חנן שנאל סיפר לוואלה! חדשות כי "נועם היה איש מדהים, נפלא, מלא רוח חיים, וכולם אהבו אותו. הוא היה כדורסלן למופת והקים חוג כדורסל למען ילדי היישוב. הוא היה מאוד פעיל, הקים עסקים פרטים כמו עסק לשטיפת מכוניות ולמכירת פרחים בימי שישי, ותמיד חיפש את האושר בחיים".

"היינו יושבים שעות בלילות, רואים ביחד פוטבול אמריקאי ומדברים על הכל", סיפר שנאל והוסיף כי "נועם היה ציוני אמיתי, כשהתגייס לא היה איכפת לו לאן, העיקר להיות לוחם קרבי. הוא היה מורעל על הצבא, היה החובש הפלוגתי שם. במסעות תמיד חזר לאחור כדי לדחוף את החבר'ה שהיה להם קשה. כשהיה בקורס חובשים, נתתי לו להתאמן עליי עם אינפוזיות".

הסלמה בגדה?

לאחרונה חלה הסלמה באירועים האלימים בגדה המערבית. שוטרי מג"ב ירו אמש למוות בפלסטיני שהתקרב לעמדת בדיקה של מג"ב סמוך למערת המכפלה בחברון. כתוצאה מהירי, נפצע גם אחד מלוחמי מג"ב באורח קל מאוד מרסיסים.

לפני כשבוע אירעה תקרית דומה במחסום תרקומיא מדרום לחברון. מאבטחים המועסקים על ידי משרד הביטחון ירו בפלסטיני לא חמוש שהתקרב למחסום. המאבטחים פתחו בנוהל מעצר חשוד, ומשהוא המשיך להתקדם לעברם הוא נורה בפלג גופו התחתון. מחקירת כוחות הביטחון עולה כי הפלסטיני היה מעורר בנפשו.

בתוך כך, לפני כחודשיים נהרג חייל צה"ל וחייל נוסף נפצע באורח קשה לאחר שהג'יפ בו נסעו עלה על מטען רב עוצמה במעבר כיסופים סמוך לגדר המערכת עם רצועת עזה. החייל שנהרג הוא גשש מגדוד הסיור הבדואי. משפחתו ביקשה שלא לפרסם בכלי התקשורת את שמו ודרגתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully