וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית האוצר: לפטר אלף אנשי קבע

6.5.2009 / 21:46

משרד האוצר העביר את דרישותיו למערכת הביטחון לנוכח הקיצוץ הצפוי בתקציב. בין הגזירות: העלאת גיל הפרישה בצה"ל

אסור להשתמש

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: ענת ברק)

משרד האוצר העביר היום (רביעי) סדרת דרישות למשרד הביטחון במסגרת הקיצוץ הצפוי בתקציב המדינה. בין הדרישות: פיטורים של כאלף אנשי קבע, העלאת גיל הפרישה בצה"ל והקטנת משך שירות החובה.

גורמים בכירים במערכת הביטחון הביעו כעס על דרישת האוצר. "יש צורך להגדיל את תקציב הביטחון, לא לקצץ", אמר גורם בכיר, "היום הכתובות של הסכנות הביטחוניות כבר כתובות על הקיר, ודווקא עכשיו רוצים לקצץ?"

בתוך כך, הצהיר הערב שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק, בכנס בתל אביב כי "נדרשת תשובה תקציבית אמיתית לאתגרי הביטחון. אם האוצר לא יפנים את זה ויתרגם את זה אל תוך התכנים של הדיונים בישיבת הממשלה כבר בימים הקרובים, אנחנו בדרך למשבר מיותר בקשר לתקציב".

ברק הוסיף כי "במהלך השנה הזאת אנחנו נראה את ניצני היציאה מהמשבר רק אם נפעל במהירות ובצורה נכונה. נדרשת מדיניות מרחיבה מעבר, ואני מדגיש, מעבר לגבול ה1.7% של חריגה מגג ההוצאות של שנה שעברה. נדרשת עסקת חבילה מוגנת במשק, במרכזה הסכמה עם ההסתדרות ועופר עיני ועם המעסיקים ושרגא ברוש".

ממשלת ישראל אישרה ביום ראשון את הרחבת תקציב המדינה הדו-שנתי לשנים 2010-2009 בשיעור של 1.7% כל שנה. בנוסף, אישרה הממשלה את הצעת שר האוצר, לפיה יעד הגירעון השנה יעמוד על 6% מהתוצר. ההצעה התקבלה בניגוד לעמדת שרי העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully