וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרי מג"ב הרגו פלסטיני ליד מערת המכפלה

יהושע בריינר ואיילה חננאל

6.5.2009 / 21:19

לוחמי מג"ב ירו בפלסטיני לאחר שהתקרב לעמדת בדיקה. על גופתו לא נמצאו כל אמצעי לחימה. לוחם מג"ב נפצע קל מרסיסים

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

לאחר בדיקת חבלנים לא נמצא דבר על גופתו של הפלסטיני שנורה הלילה (רביעי) בידי שוטרי מג"ב ליד מערת המכפלה. כך נמסר הלילה ממג"ב. אמש ירו לוחמי משמר הגבול למוות בפלסטיני שהתקרב לעמדת בדיקה סמוך למערת המכפלה בחברון. כתוצאה מהירי, נפצע גם אחד מלוחמי מג"ב באורח קל מאוד מרסיסים.

לטענת שוטרי מג"ב במקום, הפלסטיני סירב להיבדק והחל לרוץ לכיוון מתחם המערה. אז פתחו השוטרים בנוהל מעצר חשוד, ולטענתם, משהוא לא עצר, הם ירו בו.

חבלנים של המשטרה הגיעו למקום מחשש שההרוג נשא על גופו מטען וניסה להיכנס לתוך מתחם המערה, ואולם בבדיקה לא נמצא דבר על גופו. צוותי מד"א הגיעו למקום וטיפלו בשוטר המג"ב הפצוע, שפונה מאוחר יותר לבית החולים שערי צדק בירושלים. בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דווח, כי הפלסטיני ניסה לחטוף את נשקו של אחד החיילים. צה"ל הכריז על שטח מערת המכפלה כעל שטח צבאי סגור, והמתפללים פונו מהמקום.

גורם ביטחוני אמר לוואלה! חדשות, כי "לוחמי מג"ב פעלו כנדרש. הפלסטיני התנהג באופן מעורר חשד וחדר למערת המכפה. ייתכן, כי הוא ניסה לבצע פיגוע". גם מפקד מג"ב, ניצב ישראל יצחק, שיבח את פעילות הלוחמים ואמר כי הם הגיבו בצורה מקצועית ומהירה וניטרלו חשוד שחדר למתחם מאובטח של מערת המכפלה ולא נענה לקריאותיהם. לדבריו, הלוחמים פעלו בהתאם לנדרש מהם ועל פי הנחיות.

לפני כשבוע אירעה תקרית דומה במחסום תרקומיא מדרום לחברון. מאבטחים המועסקים על ידי משרד הביטחון ירו למוות בפלסטיני לא חמוש שהתקרב למחסום. המאבטחים פתחו בנוהל מעצר חשוד, ומשהוא המשיך להתקדם לעברם הוא נורה בפלג גופו התחתון. מחקירת כוחות הביטחון עולה כי הפלסטיני היה מעורר בנפשו.

לפני כחודש נחשפו ארבעה בקבוקי תבערה בכליהן של פלסטיניות במהלך בדיקה ביטחונית סמוך למערת המכפלה בחברון. בקבוקי התבערה הוחרמו, והפלסטיניות נלקחו למעצר. שבוע לאחר מכן חדר פלסטיני חמוש בסכין להתנחלות בית חגי שבדרום הר חברון. הפלסטיני דקר אדם אחד ופצע אותו באורח קל מאוד, אולם לאחר זמן קצר הוא נורה למוות על ידי כיתת הכוננות של היישוב. בעקבות האירוע, גורמים במועצת יש"ע מתחו ביקורת על החלטתו של שר הביטחון אהוד ברק להסיר מחסומים בגדה המערבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully