וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובחן מקרה חמישי של שפעת החזירים בישראל

נעמה טלמור וקובי מנדל

6.5.2009 / 19:09

המחלה אובחנה אצל תושבת כרמיאל בת 60 ששבה לפני שבוע בטיסת איבריה ממדריד. ככל הנראה נדבקה מחולה אחרת בטיסה

מקרה חמישי של שפעת החזירים בישראל אובחן היום (רביעי) בתושבת כרמיאל בת 60 המאושפזת בבידוד בית החולים בנהריה. מבית החולים נמסר כי מצבה מוגדר טוב וכי לא נשקפת סכנה לחייה. החולה חזרה מקובה על טיסת איבריה 3752 ממדריד לישראל, שנחתה ב-2 במאי בארץ.

כזכור, נוסעי הטיסה התבקשו על ידי משרד הבריאות להישאר בבידוד בבתיהם במשך כשבוע. נוסעת נוספת, תושבת תל אביב בת 20 שהייתה על הטיסה, אובחנה אף היא כחולה בשפעת בראשית השבוע. היום היא שוחררה מבית החולים איכילוב לאחר שהחלימה. ככל הנראה, החולה שאובחנה כעת נדבקה מזו שהשתחררה במהלך הטיסה.

בישראל פועלת מזה כשבוע מרפאה מיוחדת בנמל התעופה בן-גוריון, אשר מיועדת לאיתור תסמיני "שפעת החזירים" בנוסעים ששבו ממקסיקו. המרפאה, הממוקמת באולם הנוסעים הנכנסים, מצוידת בציוד מיגון כמו מסכות פה ואף וכפפות. בנוסף, לפני שבוע הורה משרד הבריאות להעלות את רמת הכוננות בארץ לדרגה חמש מתוך שש.

מקרה מוות נוסף בארה"ב

בתוך כך,רשויות הבריאות בטקסס, ארצות הברית, הודיעו הבוקר (רביעי) כי אישה שמתה בתחילת השבוע, נשאה את נגיף שפעת החזירים. זהו מקרה המוות השני בארה"ב כתוצאה מהידבקות במחלה.

לפני יומיים הודיע נשיא מקסיקו פליפה קלדרון כי מדינתו "משתלטת על מגפת שפעת החזירים". עם זאת, ארגון הבריאות העולמי הזהיר מפני גל שני וקטלני של המגפה שעלול לשוב בחורף. קלדרון אמר בראיון כי מקסיקו, מרכז המגפה בה מתו 22 בני אדם, הצליחה להשתלט על המגפה, שהתפשטה ל-18 מדינות בסך הכול. "הצלחנו לצמצם את קצב ההתפשטות של הווירוס", אמר. שר הבריאות חוזה אנחל קורדובה אמר כי המגפה מתחילה לדעוך וכי השיא היה בין ה-23 ל-28 באפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully