וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבת התקפלה: לא רק יוצאי צבא יועסקו

6.5.2009 / 17:03

הנהלת הרכבת פרסמה היום קריטריונים חדשים להעסקת תצפיתנים. פרקליטם של העובדים שפוטרו: "האפלייה עדיין נמשכת"

רכבת ישראל פרסמה היום (רביעי) באופן רשמי קריטריונים חדשים להעסקת תצפיתנים. זאת על רקע המחאה החריפה שהתעוררה לאחר שהרכבת החליטה לפטר 40 עובדים ערבים בחברת כוח האדם "השמירה" מכיוון שלא שירתו בצבא. בקריטריונים החדשים שהוגשו היום לבית הדין לעבודה הושמט התנאי לשירות צבאי מלא ובכך מתאפשר לעובדים שלא שירתו בצבא להגיש מועמדות לתפקיד.

במקום התנאי לשירות צבאי, דורשת כעת הרכבת מהמועמדים לתפקיד תצפיתן רציפות תעסוקתית של שנה וחצי עבודה במקום אחד, ניסיון בעבודה במשמרות של יום ולילה של לפחות ארבע שעות בכל משמרת, וכן עבודה בחברה, מוסד או ארגון שהוא בעל מבנה ארגוני-היררכי על פי מערכת נהלים מוגדרת. במקום זאת ניתן להתקבל לתפקיד אם למועמד יש ניסיון של 12 חודשי עבודה של תצפיתן או סייר במפגשי מסילות רכבת.

עו"ד תאופיק טיבי, שמייצג את העובדים הערבים שפוטרו, אמר בתגובה כי רכבת ישראל מנסה להחזיר את השירות הצבאי בדלת האחורית: "ביטול תנאי השירות הצבאי מוכיח את עמדתנו העקרונית מלכתחילה כי תנאי זה הינו תנאי שרירותי, מפלה, פסול ולא רלבנטי. יחד עם זאת, הרכבת מנסה דרך הקריטריונים החילופיים להחזיר את השירות הצבאי בשיטת 'הדלת המסתובבת'.

"הקריטריונים החדשים-ישנים אינם עומדים במבחן השוויון האמיתי, מבחן הרלוונטיות ומבחן הסבירות ואינם מבטיחים הזדמנות שווה באופן אמיתי ומהותי לכולם. אנו סבורים כי כפי שלא דורשים תנאים אלה לנהג קטר או עובדים אחרים שתפקידיהם הבטיחותיים יותר משמעותיים, אין לדרוש זאת מהתצפיתנים. עמדתנו מבקשת לאמץ סטנדרטים אזרחיים כשמדובר בעבודה אזרחית ואין כל רלוונטיות לשירות הביטחוני-צבאי לעבודה אזרחית פשוטה כמו תצפית".

לפני פחות מחודש קיבלו כ-40 עובדי חברת כוח אדם ערבים מכתב פיטורין בשל תנאי הקבלה החדש הדורש שירות צבאי בדרגה של רובאי 02 לפחות. העובדים, שהועסקו על ידי חברת "השמירה" כתצפיתנים בין מסילות לכבישים, הביעו מחאה באמרם כי מדובר בהחלטה מפלה שמטרתה לקדם עובדים יהודים. בית הדין לעבודה בתל אביב הוציא צו מניעה זמני נגד רכבת ישראל, שאסר לפטר או להחליף את העובדים. בקרוב יכריע בית הדין לעבודה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully