וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי השמאל מציגים: חייל צה"ל "רוצח"

יהושע בריינר

6.5.2009 / 16:13

פעילי השמאל הפיצו כרוז ובו נראה חייל צה"ל תחת הכותרת "רוצח". לטענתם, החייל ירה את רימון הגז שהרג מפגין בבילעין

פעילי שמאל הפיצו בימים האחרונים כרוז ובו, תחת הכותרת "רוצח", מופיע תמונה של חייל צה"ל שצולם במהלך הפגנה בבילעין. בכרוז נטען כי החייל בתמונה הוא החייל שירה את רימון הגז שהרג מפגין במהלך הפגנה במקום נגד בניית גדר ההפרדה. על פי הכרוז המופץ במיילים ובאתרי אינטרנט של ארגוני שמאל, מתבקשים הקוראים לזהות את החייל זאת לאחר שלדבריהם "הצבא מאפשר לו לחמוק מאחריות". לטענתם, החייל ירה את רימון הגז בכינון ישיר אל עבר חזהו של המפגין, זאת בניגוד להנחיות, וגרם למותו.

מבדיקת וואלה! חדשות לא ברור מי עומד מאחורי הכרוז. מותו של המפגין, איברהים אבו רחמה, גרר תגובות קשות בקרב פעילי השמאל והפלסטינים, שיצאו להפגנה בת מאות משתתפים בתל אביב.

גורמים ביטחוניים אומרים כי תחקיר האירוע עדיין נמצא בעיצומו, אולם לטענתם, לא ניתן להוכיח כי רימון הגז שהרג את אבו רחמה אכן נורה בכינון ישיר. "מדובר בקיצוניים מהשוליים שמנסים להכפיש את החיילים בכל דרך אפשרית", אומר הגורם, "במקום להרגיע את הרוחות שוב מנסים קיצוניים להלהיט את הרוחות".

בתנועת "אם תרצו", שחבריה מגיעים מדי יום שישי לכפרים בילעין וניעלין על מנת להביע תמיכה בחיילי צה"ל הביעו מהכרוז. "לפני שהאנרכיסטים מתחילים לרדוף את חיילי צה"ל ולטפול עליהם עלילות דם, מוטב שיבקשו סליחה על כל העלילות השקריות שהפיצו בעבר", אמר רונן שובל, יו"ר התנועה, "בניגוד לטענתם השקרית, האירועים השבועיים בבילעין וניעלין אינם הפגנות תמימות אלא התפרעויות אלימות שבחלקן מנסה ההמון לבצע לינץ' בחיילים".

שובל הוסיף כי "אנו ממליצים לאנרכיסטים לחדול משיטותיהם הסטליניסטיות ולחרוץ דין ולתלות אדם במשפט שדה. על הפרקליטות ומערכת המשפט לשים קץ להתקפות ולהסתה השיטתית כנגד החיילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully