וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה לחץ, ג'יזס!

ענת קם

6.5.2009 / 15:21

כ-1000 עיתונאים זרים צפויים להגיע לישראל לסקר את ביקור האפיפיור. עיריית ירושלים תקים מרכז תקשורת בשיתוף משרד רה"מ

לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ) צופה הגעה של כ-1000 עיתונאים זרים לסיקור ביקור האפיפיור בשבוע הבא, זאת בנוסף לעיתונאים הקבועים של הרשתות הזרות בישראל. דני סימן, מנכ"ל לע"מ, סיפר לוואלה! ברנז'ה על ההיערכות לביקור: “אין לנו חיים חוץ מזה. כל העובדים מקדישים את כל הזמן רק לתיאומים התקשורתיים מול כל הגופים, ארגון הפולים, התיאום מול האבטחה והמשטרה תוך התחשבות בכל הרגישויות והצרכים. להפתעתי הערכתי הראשונה הייתה די מדויקת. אנחנו צפינו בתחילה בין 700 ל-1000 עיתונאים, כבר עכשיו אנחנו מתקדמים במרץ לכיוון ה-800 שאנחנו יודעים בוודאות שמגיעים ויש עוד יומיים”.

לדברי סימן, עיקר הכתבים מגיעים לסקר מטעם העיתונות הקתולית: "אלה כתבים שהם לא ממש עיתונאים אלא כמרים שכותבים לעיתון הקתולי של העיר שממנה הם באים, בעיקר באיטליה, גרמניה וצרפת והם מגיעים במיוחד. השנה לא יגיע אף אחד ממקסיקו אפילו שהיא מאוד קתולית בניגוד לביקור הקודם, אבל יש להם עיתונאים קבועים בישראל שידווחו. יש תיאום טוב עם דוברות הוותיקן ואנחנו מנסים ללכת לקראתם עם כל סידורי הביטחון".

גידי שמרלינג, דובר עיריית ירושלים, סיפר לוואלה ברנז'ה על מרכז התקשורת הגדול שהוקם במיוחד בעירייה לרגל הביקור: "מרכז התקשורת מוקם בשיתוף משרד ראש הממשלה ומשרד החוץ וזה מרכז התקשורת הגדול ביותר אי פעם, אפילו יותר מהמרכז שהוקם לרגל ביקור בוש האחרון. אחננו צופים שכ-300 עיתונאים ישתמשו בו בניגוד ל-100 בביקור בוש. מאחר שברוב המקומות יהיו פולים תקשורתיים יותר עיתונאים יצטרכו לעבוד מהמרכז.

"יהיו ניידות שידור של JCS בכל אחד מהמיקומים של הביקור ויש 50 מצלמות של הבקרה העירונית של העירייה שיעבירו תמונות מכל מקום. בנוסף יועברו שידורים מכל העולם ויהיו מפות דינמיות שיראו בכל רגע נתון את תנועת השיירה. יוקמו במיוחד אולפנים קבועים לכל השבוע של קול ישראל, גלי צה"ל ורדיו הוותיקן ויועברו עדכוני תנועה ועדכונים בנושאים מדיניים. הקמנו עמדת לדיווחי סטנד-אפ במרפסת שצופה לעיר העתיקה וקפה הלל הקים פה סניף לכיבוד בחינם. אנחנו שמחים על מרכז התקשורת ורואים בו הבעת אמון גדולה של משרד ראש הממשלה בדוברות עיריית ירושלים".

מרכז תקשורת נוסף גם בנצרת

נוסף למרכז התקשורת בירושלים, יוקם מרכז תקשורת במלון "גולדן קראון" בנצרת שירכז את סיקור הביקור בצפון הארץ. המרכז ישתרע על שני אולמות הכנסים הגדולים של המלון ויותקנו בו ארבעה מסכי ענק ושני מסכים נוספים שיותקנו בחוץ וישדרו את האירועים בזמן אמת. כמו כן יותקנו עבור העיתונאים קווי טלפון ופקס וכן סיבים אופטיים. בנוסף תוקם בלובי המלון עמדת מידע ייעודית לצורכי אנשי התקשורת שתאויש 24 שעות ביממה ותשמש את 200 הכתבים, העיתונאים והצלמים המקומיים והבינלאומיים שצפויים להגיע לאזור.

רשות השידור שנבחרה לסקר בלעדית את הביקור נערכת אף היא בפריסה רחבה של צוותים טכניים, כתבים ומגישים. ערוץ 33 יעביר בשידור ישיר את כל האירועים בהם ישתתף האפיפיור וכן את המיסות שיקיים ברחבי הארץ ובערוץ 1 ישודרו אירועים נבחרים. במהלך הביקור ישודרו גם כתבות שהוכנו מראש על כל האתרים בהם יבקר ותכניות מיוחדות נוספות לרגל הביקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully