וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסרי השכלה אקדמית קודמו במשרד החוץ

פנחס וולף

6.5.2009 / 16:00

דו"ח מבקר המדינה: 40 עובדים במשרד החוץ, שמרביתם חסרי השכלה אקדמית, הועברו למשרות של קצין מנהלה וקונסול קונסולרי

משרד החוץ לא ביצע שינויים נדרשים בנושאים מהותיים שהעלה מבקר המדינה לפני שלוש שנים בנוגע להליך המינויים וקידום עובדים במשרד. כך נכתב בדו"ח שהגיש היום (רביעי) המבקר מיכה לינדנשטראוס. עם זאת, הדו"ח קובע כי בנושאים נוספים, משרד החוץ נקט בצעדים משמעותיים לתיקון הליקויים.

אחד הנושאים הבעייתיים שעולים בדו"ח החדש הוא העברת 40 עובדים שמרביתם חסרי השכלה אקדמית ושהיו משובצים בשירות המנהלי, למשרות של קצין מנהלה וקונסול לעניינים קונסולריים. "רבים מהעובדים שמונו לתפקידים האלה לא התנסו קודם מינוים בעבודה בתחומים העיקריים שבהם עוסק קצין מנהלה וקונסול קונסולרי", נכתב בדו"ח.

כוח האדם במשרד החוץ ממוין על פי שלושה סוגי שירות: שירות מדיני, שירות החוץ המנהלי והשירות המנהלי. מהדו"ח עולה כי ועדת המינויים מינתה 100 עובדים למשרות השייכות לסוג שירות שונה מזה שבו הם משובצים. "בתקנון נקבעו תנאי סף מקלים לעובדים משירות החוץ המנהלי המעוניינים לעבור לשירות המדיני - חסרי השכלה אקדמית ובלי ניסיון בתפקיד בשירות המדיני", קובע הדו"ח. "ההקלות האלה עלולות להביא לכך שבתפקידים דיפלומטיים מדיניים יכהנו עובדים שהשכלתם וניסיונם אינם מספקים".

הדו"ח מוצא גם נקודת אור בפעילות משרד החוץ. מבקר המדינה ראה באופן חיובי את העובדה שבניגוד למצב בביקורת שבו השר החליט על קידום עובד לדרג שגריר החליט השר, "המעקב העלה כי הדבר בא על תיקונו ובקידום לדרג שגריר, דנה, כנדרש, ועדת המינויים השנייה בתפקידה כוועדת דרגים".

בהמלצות הסיכום נכתב בדו"ח כי "על משרד החוץ לפעול לשיפור בכל התחומים שנדונו במעקב ובהם המבנה הארגוני, התקן ואיוש המשרות, בהתאם לצורכי השירות בארץ ובחו"ל. עליו גם לפעול למלא את שירות העובדים המקצועיים שלו בבוגרי קורס צוערים ולהמשיך לפעול לשיפור מנגנוני הבחירה שבידי ועדות המינויים".

עוד נכתב בהמלצות כי "כדי לייעל ולשפר את תהליך מינוים של עובדים למשרות ואת תהליך קידומם ולהעלות את רמת השירות בחו"ל ובארץ, עליו לקבוע תנאי סף להגשת מועמדות לכל המשרות בארץ ובחו"ל ועל ועדות המינויים לבדוק אם המועמדים עומדים בדרישות התפקיד ובאמות מידה שייקבעו ולהימנע מלמנותם למשרות שאינן משובצות בסוג השירות שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully