וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האוצר ממוטט את הרפואה בישראל"

נעמה טלמור

6.5.2009 / 13:12

יו"ר ההסתדרות הרפואית הגיב בחריפות לסעיפים הנוגעים למערכת הבריאות בחוק ההסדרים. ד"ר בלשר איים בהשבתה וטען כי "התוכנית עלולה לדרדר את איכות הרפואה"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: רן צימט)

תחת הכותרת "חוק ההסדרים יהרוס את הרפואה הציבורית", קיימו היום (רביעי) נציגי ההסתדרות הרפואית ובכירי מערכת הבריאות כנס חירום בבית החולים שיבא בתל השומר. מטרת הכנס היתה להביע התנגדות נחרצת לסעיפים הקשורים למערכת הבריאות בתקציב המדינה המיועד. יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר יורם בלשר, איים לקיים שביתת מחאה בבתי החולים ואמר כי "אם לא תיפתר סוגיית חוק ההסדרים מתוכננים צעדי מחאה ארגוניים". ד"ר בלשר אף איים לתבוע באופן אישי את פקידי האוצר על רקע "השקרים" שהם מפיצים, לטענתו, בחוק ההסדרים.

בהסתדרות הרפואית אמרו כי "אם תתקבל התכנית שהאוצר הוציא מתחת לידיו, איכות הרפואה הציבורית עלולה להידרדר ואף להתמוטט. במקום תוכנית לחיזוק הרפואה הציבורית, הבשורה היוצאת השנה מאגף התקציבים היא פוליטיזציה של הרפואה והעברה לידי שלטון הפקידים". הרופאים טוענים כי האוצר מנסה להחליש אותם ולתקוע טריז ביניהם לבין מגזרי עובדים אחרים במערכת הבריאות.

בחוק ההסדרים מציע האוצר להקים קופת חולים חמישית, להעביר את האחריות למתן טיפול רפואי לנפגעי תאונות דרכים מחברות הביטוח לקופות החולים, ולהעביר את הכשרת הרופאים לידי פקידי משרד הבריאות. כמו כן מוצע, לבטל את המכרז לבחירתם של מנהלי בתי חולים ממשלתיים ולצרף נציגי ציבור מתחום הניהול והכלכלה להרכב ועדת הבוחנים למצבת הרופאים בתפקידי מנהלי יחידות, מנהלי מחלקות וסגני בתי חולים.

תהליכי קבלת אישור מסורבלים

לטענת ההסתדרות הרפואית, הקמה של קופת חולים חמישית שתתמקד בהבאת אוכלוסיה צעירה ובריאה לקופה החדשה, תגביר את אי השוויון במדינה. בנוגע להעברת הטיפול של נפגעי תאונות דרכים, אמרו בהסתדרות הרפואית כי "אלה שעד היום טופלו בבתי החולים, יאלצו לעבור תהליכי קבלת אישור מסורבלים וקשיים בירוקרטים כדי לקבל את הטיפול הרפואי".

בעניין העברת הכשרת הרופאים, אומרים בהסתדרות הרפואית כי "ישנה סכנה שהפקידים יקבעו את תוכנית ההכשרה של הרופאים. תוך התחשבות בשיקולים זרים, רמת הרפואה תרד. בשום מקום בעולם, אין הפקידים אחראיים על קביעת מסלול ההכשרה של הרופאים".

יו"ר ההסתדרות הרפואית אמר כי "כפי שהרסו את מערכת החינוך, כך מבקש עכשיו האוצר להרוס את רמת הרפואה הנחשבת לאחת הטובות בעולם. השרים מתחלפים אבל הגנטיקה של הפקידים באוצר לא משתנה. ברור לגמרי שאם סגן השר ליצמן יחליט שיש נושאים שלא מקובלים עליו בחוק ההסדרים ויעשה את המאבק הראוי, יש סיכוי שהנושאים הללו לא יגיעו לכלל החלטת ממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully