וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח המבקר: "אין בקרה על הפנסיה התקציבית"

רוית הכט ועומר רבין

6.5.2009 / 16:00

"אין פיקוח מספק על חבות הממשלה, התיעוד לא יעיל והציבור לא משתמש במערכות הממשל הזמין" - לינדנשטראוס מבקר את האוצר

"אין בידי משרד האוצר נתונים מלאים ומבוקרים על כל הגופים הציבוריים שבהם הונהגה פנסיה תקציבית אשר ייתכן שהמדינה תצטרך לממן" - כך קובע דו"ח מבקר המדינה לשנת 2009 בפרק המתייחס למשרד האוצר. מהדו"ח עולה, כי למרות שיתרת החבות האקטוארית של הממשלה מסתכמת במאות מיליארדי שקלים, תהליך חישובה והבקרה עליו לוקים בחסר.

המבקר מתח ביקורת על כך שבמשרד לא מתנים העברת כספים לגופים ציבוריים בקבלת מידע מלא בנושא - על מנת להציג אינפורמציה מלאה למקבלי ההחלטות ולגורמים המנהלים את מערך הסיכונים של הממשלה: "אגף החשב הכללי לא הכין נוהל ותכנית עבודה מגובשים, האגף אינו משתמש בכל אמצעי הבקרה הנדרשים ואינו מבצע תיעוד שיטתי של הידע הנצבר ושל מידע חיוני" – נכתב בדו"ח.

לצד נושא זה – מותח לינדנשטראוס ביקורת על הביצוע של פרויקט "ממשל זמין" וקובע כי "על אף שההחלטה על פרויקט ממשל זמין התקבלה על ידי הממשלה והוקצבו לו מאות מיליוני שקלים, הפרויקט מתנהל בלי שהוקמה תשתית ארגונית ממשלתית מקצועית הולמת שתהיה אחראית לניהולו ולהשגת היעדים. בשל כך, הידע והניסיון שנצברו במהלך הפרויקט לא נשמרו ביחידה ממשלתית ייעודית".

מהדו"ח עולה כי עלויות הפרויקט שהוצגו היו נמוכות בהרבה מאלו שהתקיימו בפועל. "לאחר שנים רבות של פיתוח היו אמורות עלויות הפיתוח של הפרויקט להתייצב, והפרויקט היה אמור לעבור לשלב התפעול השוטף - התחזוקה, אך בפועל עלויותיו גדלות משנה לשנה".

את עיקר הביקורת מפנה המבקר כלפי תחום התשלומים באינטרנט. "אחד מתתי-הפרויקט הכלולים בפרויקט ממשל זמין הוא שירות התשלומים הממשלתי, מערכת ממוחשבת המאפשרת לאזרחים לבצע תשלומים ולקנות מוצרים באמצעות האינטרנט. הביקורת העלתה שהרוב המכריע של התשלומים לממשלה נגב??ה כבעבר ולא באמצעות פרויקט ממשל זמין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully