וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לניגוד עניינים בנציבות שירות המדינה

פנחס וולף

6.5.2009 / 16:04

דו"ח המבקר: עובדת בנציבות שיתפה את בעלה בענייני מכרזים הקשורים למשרד ממשלתי שבו עובד. "חשש לפגיעה בתדמית השירות הציבורי"

מבקר המדינה מגלה בדו"ח כי עובדת בנציבות שירות המדינה היתה בקשר עבודה שוטף עם משרד בו מועסק בעלה. בדו"ח נכתב כי "עובדת בכירה בנציבות שירות המדינה הינה בקשרי עבודה שוטפים (נכון לדצמבר 2008. פ"ו) בענייני מכרזים עם משרד ממשלתי מסוים שבו מכהן בעלה בתפקיד בכיר בתחום מינהל וכוח אדם הנוגע לביצועם של מכרזים".

"אותה עובדת", ציין המבקר, "הציעה באחד המכרזים את שמות חברי הוועדה ואף נכחה כמרכזת ועד באחד מהמכרזים. כלומר, בין השניים היו קשרי עבודה שעלולים ליצור חשש לניגוד עניינים ולפגוע בתדמית השירות הציבורי".

הנציבות השיבה למשרד המבקר שאכן היה מוטב לו העובדת לא היתה מטפלת כלל במכרזים הנוגעים למשרדו של בעלה ולו אף מטעמים של מראית עין משום החשש לניגוד עניינים. עקב כך נכתב, כי "לדעת משרד מבקר המדינה יש במקרה כדי להעניק משנה תוקף להמלצה שיש צורך שנציב שירות המדינה ידרוש מידע מועבדים בתפקידי פיקוח ובקרה בדבר קרוביהם המועסקים במשרדי ממשלה אחרים כדי שניתן יהיה לקבוע כללים להסדרת החשש לניגוד עניינים במקרים שבהם קיימים קשרי עבודה וכל שכן קשרי פיקוח ובקרה, בין קרובי משפחה".

לקבוע כללים להסדרת ניגוד עניינים

עוד נטען בדו"ח, כי "הנציבות לא החילה חובת הצהרת ודיווח בנושא קרבת משפחה על בעלי תפקידים בגופי מטה ופיקוח שיש באפשרותם להשפיע על עניינם של עובדים במשרדים אחרים, שבהם מועסקים למניעת ניגוד עניינים בשל קרבת משפחה בין עובדים במשרד ממשלתי אחד לעובדים במשרד ממשלתי אחר".

עם זאת, בחודש דצמבר 2007, פרסם נציב שירות המדינה כללים חדשים הנוגעים להעסקת קרובי משפחה שהרחיבו את הסייגים על העסקת קרובים באותה יחידה במשרדי הממשלה, להעסקת קרובים באותו משרד בכלל.

בהמלצת הסיכום של דו"ח המבקר נכתב כי "על נציבות שירות המדינה לקבוע כללים להסדרת ניגוד עניינים בשל קרבת משפחה בין עובדים במשרד ממשלתי אחד לעובדים במשרד ממשלתי אחר תוך דגש על יחידות העוסקות בתפקידי פיקוח ובקרה, דוגמת נציבות שירות המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully