וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון יחקור הרג אזרחים באפגניסטן

טלי גולדשטין

6.5.2009 / 10:02

לפי הדיווחים, נהרגו עשרות אזרחים אפגנים בתקיפה של חיה"א האמריקאי. ארה"ב הבטיחה לפתוח בחקירה בנושא. ר"מ אפגניסטן זועם

הפנטגון הבטיח אתמול (שלישי) לפתוח בחקירה משותפת עם ממשלת אפגניסטן בנוגע לדיווחים כי הצבא האמריקאי הרג בשוגג עשרות אזרחים בתקיפה אווירית ביום שני. בכירים אפגנים מעריכים כי בין 30-100 אזרחים נהרגו בתקיפה על באלה באלוק – אזור הנמצא בשליטת טליבן במחוז פארה הסמוך לגבול עם אירן. אם דיווחים אלו יתגלו כנכונים, אזי יהיה זה מניין ההרוגים האזרחים הגבוה ביותר בתקיפה אמריקאית מאז הוצבו כוחות זרים באפגניסטן ב-2001.

תמונות קשות פורסמו בתקשורת המקומית, בהן נראו כפריים נוהגים במשאיות מלאות בגופות, מרביתן של נשים וילדים שנהרגו בתקיפה.

בתקיפה אמריקאית באוגוסט, נהרגו 90 אזרחים אפגנים. ממשלת ארה"ב טענה בתחילה כי אף אזרח לא נהרג אך לאחר מכן פרסמה הוראה המנחה את הצבא לנסות ולהימנע מתקריות בהן קיימת אפשרות של הרג אזרחים.

על החקירה לגבי התקרית שלשום הכריזה אתמול ממשלת ארה"ב לקראת מפגש הפסגה של הנשיא ברק אובמה עם נשיאי פקיסטן ואפגניסטן אסיף עלי זרדרי וחמיד קרזאי מאוחר יותר היום. קרזאי מתח ביקורת על התקיפה אמריקאית וכינה אותה "לא יעילה". הוא קרא לממשלה האמריקאית להימנע מהפצצות של אזורים מאוכלסים. לדבריו, האסטרטגיה של אובמה תפעל רק אם הוא יבטיח את ביטחונם של אזרחים. "המלחמה נגד הטרור תצליח רק אם נילחם בה מעמדה מוסרית", אמר.

הקולונל גרג ג'וליאן, הדובר האמריקאי באפגניסטן, אישר כי כוחות אמריקאים השתתפו בתקיפה ביום שני בלילה. לדבריו, בכירים אמריקאים ואפגנים יגיעו לאתר התקרית היום כדי לחקור את הדיווחים.

האזרחים משלמים את מחיר המלחמה

במהלך קמפיין הבחירות שלו, הדגיש אובמה פעם אחר פעם כי הוא מתכוון להסיט את תשומת הלב מעירק לאפגניסטן וכי הוא רואה במדינה איום גדול יותר מאשר עירק על רקע התחזקות גורמי הטרור. בפברואר, קיבל הנשיא האמריקאי את החלטתו הראשונה כמפקד העליון של הצבא, והורה להעביר 17 אלף חיילים אמריקאים נוספים לאפגניסטן, כדי לנסות ולהתמודד עם המשבר הביטחוני החמור במדינה.

וושינגטון מצפה מממשלת אפגניסטן להשתתף במאמץ במלחמה בטרור ועד כה נראה כי היא אינה מרוצה מהצעדים בהם נוקט קרזאי. באחרונה אמר אובמה כי ממשלת קרזאי "מנותקת מהעם". קרזאי בתגובה התלונן שוב ושוב על ההרג בשוגג של אזרחים אפגנים על ידי כוחות נאט"ו, המוצבים במדינתו. לפי נתוני האו"ם, 455 אזרחים נהרגו במהלך תקיפות אוויריות בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully