וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגבול עם רצועת עזה שוב מתחמם?

רמי שני וניר יהב

6.5.2009 / 9:08

השקט בגבולה של עזה מתברר כזמני בלבד. הבוקר נורו מהרצועה 3 פצמ"רים. בימים האחרונים מתגברים גם נסיונות ההסתננות

התחממות נוספת בגזרת רצועת עזה - הבוקר (רביעי) נורו שלוש פצצות מרגמה, שהתפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית שער הנגב, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. בשבועות האחרונים אירעו מספר מקרים של ירי רקטות או פצצות מרגמה בודדות, שלא פגעו בשטחים מיושבים ולא גרמו לנזק או לנפגעים.

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטלה אחריות על ירי פצוות המרגמה. בהודעה שפרסמה הזרוע נמסר כי בכוונתה "להמשיך ולהגן על האדמה מפני המתקפות הישראליות". חמאס הבהיר עוד כי הטענות הישראליות לפיהן פעילי חמאס התפרשו לאורך גדר הגבול כדי למנוע ירי רקטות הן "בדיות ושקרים" שמטרתן להשחיר את פניו של חמאס. בכיר הארגון איסמעיל רדוואן הבהיר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי חמאס לא דן עם הג'יהאד האיסלמי בהפסקת ירי הרקטות לעבר ישראל "אלא ביחסים בין הארגונים".

אתמול נתפסו דרומה משם, סמוך לקיבוץ בארי, שני מסתננים, שחדרו משטח הרצועה שהתחזו למחפשי עבודה. שלשום נתפסו באותו אזור, שלושה מסתננים בלתי חמושים, שחדרו אף הם לשטח ישראל. תפיסתם על ידי כוחות צה"ל, התאפשרה לאחר שבמהלך כניסתם, הופעלה התראת הגדר באזור זה והכוחות ביצוע מדף אחריהם.

בסריקות שנערכו בשטח הצמוד לגבול עם רצועת עזה, אותרו מקומות מסתור בהם נמצאו אמצעים לשהייה ממושכת, כמו שקי שינה וציוד להכנת מזון. מדובר בשטח שבו חורשות עצי איקליפטוס, הנטועים על מורדות ושלוחות של ערוצי נחלים. תוואי שטח אלו מהווים מסתור נוח למסתננים ומקשים את פעולות החיפוש אחריהם. למרות זאת, ככל הידוע סוכלו כל ניסיונות ההסתננות לשטח ישראל. חלק מהניסיונות נעשו תוך תיאום עם גורמי סיוע בישראל, שהמתינו להם בקרבת הגבול. כמה מסייענים אלו נתפסו אף הם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully