וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציר ציון ייפתח, אבל רק 5 פלסטינים יסעו בו

ההחלטה לפתוח את ציר ציון בחברון התקבלה באדישות בקרב תושבי העיר הפלסטינים. רק 5 מהם הגישו בקשה לקבלת היתר מעבר

אלוף פיקוד המרכז גדי שמני הודיע אתמול (שלישי) כי בכוונת צה"ל לפתוח בשבוע הבא את הציר המרכזי בחברון, ציר ציון, לתנועת כלי רכב פלסטיניים. ההודעה אמנם עוררה זעם רב בקרב המתנחלים, אולם בפועל מתברר כי הפלסטינים בעצמם לא מעוניינים לנסוע בכביש. לוואלה! חדשות נודע כי מתוך 88 תושבי חברון הפלסטינים שבבעלותם רכבים ושרשאים באופן עקרוני לנסוע בכביש, רק חמישה הגישו בקשה לאשר את רכבם למעבר בציר ציון.

על פי החלטת פיקוד מרכז, המעבר בציר ציון יהיה מאושר רק לכלי רכב של פלסטינים המתגוררים לאורך הכביש. בשבועות האחרונים פרסם המינהל האזרחי כרוזים הקוראים לתושבים המקומיים להגיש בקשה לקבלת אישור מעבר לרכבם. אלא שבפועל, כאמור, רק חמישה הגישו בקשה שכזו ואושרו למעבר בכביש.

הסיבה למיעוט הבקשות היא ככל הנראה הרתיעה של התושבים הפלסטינים מפני עודף הפיקוח של גורמי הביטחון הישראלים, כמו גם החשש מפני התנכלויות של מתנחלים. "לא מספיק שאנחנו חיים עם מחסומים ברחובות, עכשיו גם צריכים אישור לעבור עם הרכב", אמר אחד התושבים לוואלה! חדשות. "הרבה תושבים לא מעוניינים שהמינהל האזרחי והצבא יידעו כל הזמן איפה הם. מה גם שיש כאלה שמפחדים מהמתנחלים, שייפגעו במכוניות שלהם מאזור קריית ארבע".

חזרה לבית המריבה

על פי התכנון, צפוי צה"ל להציב פלוגת חיילים שייעודם היחידי יהיה אבטחת התנועה בכביש. בין שניים לשלושה מחסומים יוקמו לאורך הכביש, בנוסף לעמדות שמירה שכבר הוצבו במקום. החיילים צפויים ללון בבית המריבה, שפונה בשלהי 2008 לאחר שבית המשפט הורה למתנחלים לפנות את בית. כמו כן תוצב עמדת תצפית על גג הבית.

למרות האבטחה הכבדה הצפויה לאורך הכביש, שהיה פתוח בשנים האחרונות לתנועת כלי רכב יהודים בלבד, גורמי ימין ותושבי חברון מאיימים למנוע את הפתיחה המתוכננת בטענה כי פתיחתו תוביל לחידוש הפיגועים. "מדובר בכביש הגישה היחיד למערכת המכפלה וליישוב היהודי", אומרים ביישוב היהודי בחברון, "ועל כן ראו בו מחבלים יעד מועדף לפיגועים. זה רק עניין של זמן עד שדם יהודי יישפך על הכביש, והכל בגלל החלטה פוליטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully