וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל צריכה לתמוך במגעים של אובמה עם אירן"

5.5.2009 / 22:15

בתום פגישתו עם נשיא ארה"ב אמר נשיא המדינה שמעון פרס כי ישראל צריכה לתמוך במאמצים הדיפלומטיים מול אירן. אובמה מצדו הביע ביטחון ביכולתו לשתף פעולה עם רה"מ נתניהו

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא המדינה שמעון פרס ונשיא ארצות הברית ברק אובמה נועדו אמש (שלישי) בבית הלבן. בתום הפגישה אמר פרס כי ישראל צריכה לתמוך במאמציו של אובמה לקיים מגעים דיפלומטים עם איראן. לדבריו, "אם מגעים אלו יצליחו זה יהיה הפתרון הטוב ביותר".

אובמה מצדו אמר לפרס כי ביטחונה של ישראל נמצא בראש סדר העדיפויות שלו. הוא הוסיף ואמר כי הוא בטוח שהוא וראש הממשלה בנימין נתניהו יוכלו לעבוד ביחד ולשתף פעולה באופן חיובי ומעשי.

פגישתם של פרס ואובמה התקיימה שעות בלבד לאחר נאומו של סגנו של אובמה, ג'ו ביידן, בוועידת איפא"ק. בנאומו אמר ביידן כי על ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ולאפשר חופש תנועה לפלסטינים. "אתם לא תאהבו את מה שאומר לכם, אבל ישראל חייבת להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ולאפשר לפלסטינים חופש תנועה וגישה להזדמנויות כלכליות".

כמו כן, ביידן קרא בנאומו לרשות הפלסטינית להילחם בטרור. מוקדם יותר היום אמר ביידן כי על ישראל לפעול לקראת פתרון של שתי מדינות לשני עמים עם העם הפלסטיני.

לפנות בוקר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לבאי הוועידה כי "הדרך להסדר קבע עם הפלסטינים צריכה לכלול שלושה מסלולים: פוליטי, ביטחוני וכלכלי. במסלול הפוליטי עלינו לעקוב אחר חידוש המשא ומתן ללא דיחוי, במסלול הביטחוני צריך להמשיך את שיתוף הפעולה עם ירדן והרשות הפלסטינית, ובמסלול הכלכלי אנחנו מוכנים לזוז קדימה כדי להסיר מכשולים ככל האפשר לקידום הכלכלה הפלסטינית. אני רוצה לראות שלצעירים הפלסטינים יש עתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully