וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי יוצא להגנת כלבי הים

טלי גולדשטין

5.5.2009 / 19:18

חקיקה חדשה תאסור על סחר במוצרים המיוצרים מבשר כלבי ים. 550 מחברי הפרלמנט האירופי הצביעו בעד החוק לעומת 49 מתנגדים

הפרלמנט האירופי העביר היום (שלישי) חוק האוסר על סחר במוצרים המיוצרים מבשר כלבי ים, צעד שמטרתו לשים קץ להמתה האכזרית של החיות, במיוחד בקנדה וביפן. החקיקה החדשה תאסור יבוא ומכירת פרוות כלבי ים, שמן ומוצרים המכילים אומגה 3 , הידוע ביתרונות הבריאותיים הרבים שלו.

החקיקה, שהועברה ברוב של 550 חברי פרלמנט לעומת 49, התקבלה על רקע קמפיין ממושך בראשות סר פול מקרטני והשחקנית פמלה אנדרסון נגד טבח כלבי הים. עם זה, קנדה ונורבגיה מאיימות עתה להגיש ערעור לארגון הסחר העולמי, לביטול החקיקה.

החוק אמור להיכנס לתוקפו עוד השנה וכל החברות באיחוד יכבדו אותו. הוא מאפשר לקהילות שבטי האינואיט האינדיאנים המשיך בציד כלבי הים, אך אוסר עליהם לסחור בהם עם מדינות האיחוד האירופי. "החוק הוא ניצחון של העם והוא עבר הודות למאמציהם של המעורבים בקמפיין", אמרה ארלן מקרטני, העומדת בראש מועצת השוק הפנימי והצרכנות באיחוד. "רוב האנשים בבריטניה ובאירופה מזועזעים מההריגה האכזרית של כלבי הים. חוק זה יבטיח שלא יהיה שוק אירופי למוצרים אלו וישים קץ לטבח מאות אלפי כלבי ים בשנה", הוסיפה.

בקנדה קיבלו את החדשות בזעם. לורנס קאנון, שר החוץ הקנדי, אמר: "כמה מוסדות אירופים הפגינו חוסר הבנה בקשר לאינטרסים הבסיסיים של אנשי היבשת הארקטית. זה מאכזב שאיסור זה התקבל על רקע הראיות הברורות שציד כלבי הים בקנדה נתון תחת פיקוח". נורבגיה טענה כי החוק יפר את עקרונות הסחר החופשי.

גם רוסיה אסרה את ציד גורי כלבי הים בחודש שעבר. ראש הממשלה ולדימיר פוטין קרא לציד "תעשיית דמים".

  • עוד באותו נושא:
  • כלבי ים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully