וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: "הקיצוץ בחינוך - אסון לאומי"

פנחס וולף

5.5.2009 / 19:49

גדעון סער יוצא למתקפה נגד הקיצוץ המתוכנן בתקציב משרדו. "בקרוב יעברו אותנו סוריה ואירן. אני מאמין שנתניהו יעניק לי גיבוי"

בתום דיון מיוחד שהתקיים היום (שלישי) במליאת הכנסת בנושא הקיצוץ הצפוי במערכת החינוך, החליטה המליאה פה אחד לקיים דיון דחוף בוועדת החינוך של הכנסת בנושא. יו"ר ועדת החינוך, ח"כ זבולון אורלב, הודיע כי בשל חשיבות ודחיפות הנושא יתקיים הדיון כבר ביום שני , עוד טרם ההצבעות על התקציב בממשלה. שר החינוך, גדעון סער, אמר בדיון כי "זה יהיה אסון במונחים לאומיים. אם הקיצוץ בחינוך יצא לפועל, הוא יביא לקריסה טוטאלית של המערכת. לא נוכל להבטיח את עתיד במדינת ישראל אם לא תהיה תוספת תקציבית."

סער תקף הערב בחריפות את כוונת האוצר לקצץ בתקציב החינוך. "מבחנים המודדים את הישגי תלמידי היסודי וחטיבות הביניים מראים שאנו קרובים לתחתית ואפילו שכנתינו ממזרח, ירדן, נמצאת מעלינו, ועדיין יש פער לא גדול בינינו לבין אירן וסוריה. אנחנו אחרי ירדן וקצת לפני אירן, סוריה ותוניס", אמר סער.

לדברי שר החינוך, "אי אפשר להתאושש מהמצב אם לא תהיה תוספת תקציבית. אמרנו שזה בראש סדר העדיפויות וכך זה צריך להיות. אני מתחייב שאם יינתנו לי כלים מינימליים שכבר במבחנים הבאים ב-2011 הגרפים התהפכו. יש לנו תוכנית ברורה ונציב יעדים בכל תחום ונשנה את המגמה. אני לוקח על עצמי את האחריות אם יינתנו לי כלים".

סער הסביר כי תוספת למערכת החינוך "זו לא הוצאה, זו השקעה. עכשיו עלינו להשקיע יותר מתמיד, ואם לא אנחנו נתרסק, כי אנחנו נאחזים בזיזים במדרון של הר". בנוגע להשלכות של הקיצוץ אמר סער, כי "כשמבקשים לקצץ מאות מיליונים זה גם לקצץ מורים וגם שעות".

"אני מאמין שראש הממשלה ייתן לי, למערכת ולילדי ישראל את הגיבוי הנדרש", המשיך סער, "ואם לא הייתי מאמין בזה לא הייתי לוקח את התפקיד. אני מצפה שתהיה קואליציה אמיתית למען החינוך. אני מוכן ללכת גם לכיוונים של רפורמות, וגיבשנו תוכנית". לדבריו, "בקרוב אציג את תכניתי לראש הממשלה. יצרנו תוכנית מאוד מעשית שיכולה להביא תוצאות, ויש לנו היום הזדמנות, דווקא בגלל המשבר הכלכלי, להביא עוד כוחות מעולים להוראה". סער ציין, כי "היום הזרימה מתוך המכללות היא אוטומטית, ולא כולם בסטנדרט שצריך להיות לילדים שלנו. זה דורש צעדים הכרוכים בעימותים. לא צריך 24 מכללות להוראה".

  • עוד באותו נושא:
  • גדעון סער

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully